måndag 31 januari 2011

Vårrabatt......

...i mitt köksfönster. Ja, jag har riktigt snöat in (ursäkta!) på vårlökar och allehanda grönt att lätta upp vinterfönstret med.....och visst är de rara dessa första blommor.



En vanlig gul lök (egen skörd) är inte så tokig den heller.


Vid beskärning av korallkornellen blir det alltid en bunt otroligt röda kvistar som om man har tur och gullar lite med dem slår ut med söta gröna blad och vita blommor.



En bild från gårdagens promenad vid Sundet utanför Gamla Viken var det stilla och vackert med lite drivis och fina pastelliga färger........


......som också återfinns i sommarens badhytt och fikabänk.

Ha en skön kväll och så stuntar vi i att det snöar ute eller hur?

9 kommentarer:

Monica fra Koseleg sa...

Så godt å se solen som skinner inn av vinduet ditt- her må vi vente ennå 1-2 uker før den igjen titter frem bak fjellene- Jeg gleder meg!
Ønsker deg en fin kveld!
Mvh Monica

JULIEK sa...

Ljuvlig rabatt : )

Unknown sa...

Beautiful photos
Mari

Annika Christensen sa...

Snöar det??? ser jag inte...
Gillar verkligen dina fönsterrabatter.
Ha det så bra du kan trots snön.
Annika

Love Your Homes sa...

Vilken liten stilig herre, Simpson!
Du ser ut att ha det bra...hoppas du kan slå dig till ro så småningom lille vän. Allra helst hos Lusthuset så får du en härlig vår i trädgården, med mycket sol, kel o annat spännande. Där får du det bra!


Många varma tassar till er,
Ia

Unknown sa...

va fint det blev i fönstret!
här ligger snön halvmeter djup och isarna är ca 30 cm tjocka, dock väldigt porösa!
väntar så på att vi ska få öppet vatten!
susanne

Marie sa...

Härliga bilder! Skall nog köpa hem lite lökar och sätta i fönstret.
Blev så inspirerad av din bilder.
Ha en bra dag!
Marie

Malin sa...

Jag har också fått lökfantt o fyller diverse krus med små lökar...liksom för att frammana våren här inne...Olika kvistar har jag tagit in också...det är trivsamt...Å så ingen snö att bry sig om...

Kramar från Malin

Bruno och Mig sa...

Vilka härliga bilder! Nu fick jag massa inspiration. Blir nog ett besök hos blomsterhandlaren efter jobbet ;)

Ha en bra dag

L