fredag 9 mars 2012

Blommig fredag: Min juvel!

Visst håller jag med om att det är det svårt att välja bland alla trädgårdens juveler, men för mig är det en som står framför alla andra och det är min barndomsros New Dawn. Den har funnits med mig genom hela livet från födelsedagsbrickan när jag var liten till idag när den sover sin vintersömn utanför mitt fönster. Jag hoppas och håller tummarna att den kommer att må bättre i vår eftersom den var lite krasslig förra sommaren....hoppas, hoppas!!









Ha en skön helg och nu är väl våren på väg på riktigt!!
http://rosorochris.blogspot.com/

5 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara rosor.

Katarina sa...

New Dawn kommer jag aldrig någonsin att tröttna på. Den är nog min vackrste ros. Och jag hoppas - precis som du - att min också kommer igen i sommar.

Lisa sa...

Ja den är verkligen underbar, jag har en gammal som jag ärvt av svärmor, men din ser betydligt frodigare ut, jag har nog inte fjäskat tillräckligt för min här i min uschla sandjord ;-)
Lisa/Lisas trädgård

Lotta Sultan sa...

förstår att det är din juvel!

Poppins sa...

Jag har ingen New Dawn men har alltid tyckt att den är jättevacker. Funderar lite då och då var jag skulle kunna plantera en.
Hoppas att din lilla juvel återhåmtar sig. Jag går och är orolig för min Ghislaine de Feligonde som inte heller har mått bra. Det är ju en av mina favoriter och jag blir väldigt ledsen om den inte tar sig i år.
kramar från Poppins