lördag 19 oktober 2013

Fototriss: Rosa...!

Tre bilder i dessa rosa tider
 

Att det finns många underbara rosa blommor vet vi alla. Alla dessa får representeras av en vacker blomma på en av mina älskade pellisar som nu får krypa till kojs över vintern.


Rosa är en färg som man antingen älskar eller hatar. Jag tycker rosa är en vacker färg speciellt tillsammans med andra färger som här på min vackra ylleduk...ett älskat loppisfynd.


Här kan man kanske diskutera om detta är rosa. Jag tycker att det är en underbart fin gammalrosa färg på den gamla stalldörren även om den säkert varit röd en gång så är den rosa nu eller hur??

Vill ni se fler rosa bilder så gå in och kika här. Ha en skön höstsöndag!!

13 kommentarer:

Jenny sa...

Fin triss!

Peranders sa...

Fina bilder. Gillar första och sista bäst.

Anneli - A'la Foto sa...

Njae, rosa i sista bilden ser jag inte...mera väldigt blekt röd! Men de två andra bilderna finns det massor rosa i och det är fint! Den första gillar jag massor och den blir min favorit! :O))

Ha en skön söndag!

Maria sa...

Härlig och fin rosa triss!
Ha en bra dag!

Vivi sa...

Kjempe fine rosa bilder. Ønsker deg en fin søndag.

Vivi

Annika Christensen sa...

Hej!
Längesedan jag tittade in hos dig Lena.
Men bloggandet ligger nästan på is under sommaren. Min pellisar skall jag ta in i veckan. Hoppas att frosten håller sig borta.
Allt väl
Annika

Ninnis sa...

Helt klart ROSA…snygg tolkning…härliga bilder....!!!

Kram Ninni

ulla laiho sa...

Vilken lycka med ett så vackert loppisfynd!

En plats i solen sa...

Härlig blandning av rosa i dina bilder :) Tycker absolut man ser en rosa nyans i dörrarna :)

Love Your Homes sa...

Hoppas ni har en fin höst!
Här har ordentlig kyla gripit tag i Stockholm, så nu lär det gå fort och alla löv fallit av.
Har du blivit med husdjur?

Kletus har blivit 16 år och mår som en prins, tack och lov. Han härskar i vårt hus, nu på morgonen har vi skypat med yngsta sonen. Rolig syn med en katt som tittar bakom skärmen!

Fina bilder och oktober är en viktig månad då man heller inte behöver dölja att man gillar rosa.

Må så fint,
önskar Ingela och Kletus

Lotta sa...

Härliga bilder, här har pellisarna också fått krypa in i vinteridet. Sliten rödfärg på gamla hus tilltalar mig också!
Kram

Meta sa...

Bra trissat kul när någon ser nåt annat än vi andra
Ha en fin dag
kram Meta

Jah Hollis sa...

Fina bilder till veckans tema.