söndag 15 december 2013

Fototriss Färgstarkt/Färgglatt


Nu när julen är så starkt i antågande med sina varma röda färger väljer jag att visa dessa färgstarka bilder.


Det dukade bordet för årets Luciafest. Jag försöker alltid att göra det varmt och rött.


 
De nyplockade röda tomaterna på den solvarma trädgårdsbänken.
Det känns gott i hjärtat och längtan efter sommaren vaknar.
Det finns få blommor som är så färgstarka och med sådan lyskraft som vallmon. Den står och lyser med sin röda färg.
 
Ja nog längtar man efter färger nu när det mesta är grått och mörkt. Jag har bjudit på några och vill ni se fler så titta in här.


11 kommentarer:

Vivi sa...

Hei.
Her var det varme og gode fargeklatter. Fine biler.

Vivi

Tortor sa...

Snygga bilder. Den sista med klarröd vallmo mot mörkblått är min favorit.

Snygg triss!

ulla laiho sa...

Den underbara blomrabatten skulle jag gärna ha i min trädgård nu, när vädret är så trist, grått och regnigt!

Rajson sa...

Så trevligt att även du visar vallmon. precis som du skriver är de det mest färggranna man kan tänka sig.
Mysig juldukning!

Sanna sa...

Fina bilder! Jag älskar bild nummer 2 :)

Anneli - A'la Foto sa...

Fina bilder på temat! Jag tror att den översta blir min favorit pga att jag är julstämning nu och den är så fin!

Nässelblom och choklad sa...

Härligt med färg! Det behövs verkligen nu när det är som mörkast. En del färg går det ju att få till runt jul också, även om blommande rabatter och egna tomater dröjer. Men snart vänder det och blir ljusare igen!

Tant Kalle sa...

Färgstarka och fina bilder rakt igenom, bra trissat!

Jah Hollis sa...

Det var fina och färgstarka bilder i din triss.

Rantamor sa...

Oj tänk att få sätta sig vid det dukade bordet....
julmys.

Tjingelingen och trevlig helg från Rantamor.

Meta sa...

Ja det var starka vackra färger gillar vallmon best
ha en fin dag
kram Meta