torsdag 10 juli 2014

Välkommen.....

....till min egen lilla "Medelhavsträdgård"! Värmen har vi och känslan finns bland blommorna som i år blivit ovanligt Medelhavsinspirerade..





 
 
 
 
 

 
 

 
Pelargonerna stormtrivs i det nya växthuset Lusthuset /version  2 som jag lovade berätta om och det känns som jag inte gjort det...men lovar att återkomma med rapport om detta som blev så fint och bra.
 
 


Ha en fortsatt skön sommar bland rosor, lavendel, pelargoner och alla andra av sommarens godsaker.

6 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Oj så mycket blomning Du har på gång på väggar, golv, hyllor och överallt. Lavendeln är imponerande. Ska bli kul att se mer från växthuset sen.
Allt gott
Anette

Tinas Garn sa...

Medelhavet är sannerligen inte så långt borta som man först kan tro - vackra bilder, säkert vackrare och mer doftande i verkligheten!

Annika Christensen sa...

Hej Lena!

Så himla fint du har det.
Visst kan du så squash jag sådde förra veckan och de har redan fyra blad. Så på du. Förra året sådde jag ännu senare för att ha hela hösten.
Allt gott
Annika

Annika Christensen sa...

Hej Lena!
Så mycket fint som blommar hos dig.
Verkligen medelhavs känsla.
Visst kan du så squash nu. Jag sådde förra veckan och förra året sådde jag ännu senare. Mina har redan fyra blad.
Allt gott
Annika

Gärdsmygen sa...

Vad fint det nya lusthuset är! Nu hoppas vi att det står emot framtida stormar - på ett bra tag i alla fall - och att du kan njuta av det du arbetat dig fram till. Bra jobbat! Njut!

Tant Otteskrufv sa...

Så mycket fint på dina bilder. Lavendeln doftar ända hit :)