söndag 21 december 2008

Fototriss: Mina juldetaljer 2008

Min första juldetalj som jag fastnar för när jag tittar mig omkring är den gamla 1700-talsboken som jag förälskade mig i och köpte i höstas. Den får ingå i juldekoren tillsammans med ett vackert glittrigt hjärta som också är nytt för i år. Jag blev så förtjust i boken att den har fått bli årets julkort hos oss.

Den andra juldetaljen får bli den lilla grå tomten med sin julbock. Han är den första som packas upp och har sin givna plats tillsammans med Lisa Larssonkatten och ljuset.

Den tredje detaljen står just nu framför mig på bordet och det är några burkar hemmagjord fikonmarmelad och en saffranskaka. Bakning och kökspyssel är en viktig del av julförberedelserna för mig.

Fler juliga fototrissar hittar du här.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Tomten o Bocken...mina favvisar!
Ha en riktigt God Jul!
Kramis

Ninni sa...

Vilken härlig samling juldetaljer! Jag kan inte välja någon favorit...den fina silverljusstaken från Designhouse gillar jag...varför har jag inte önskat mig en sån?
Mysigt också med den nybakade kakan och fikonmarmeladen. Hembakat/lagat är fina julklappar!
Just nu singlar det ner fina vita snöflingor här hos oss, jag håller tummarna att de får ligga kvar...
Hoppas du får en riktigt skön julhelg!Kramar Ninni

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilka härligt juliga detaljer! Tomten var ju för söt när den tittar fram där.

Chocolate crackles kakorna blev goda, de är ungefär som sockerkaka i konsistens fast lite fastare och 'torrare'. Smakar mycket choklad.

Kram Marie

Marie sa...

Fikonmarmeladen måste bli min favorit. Mums! Gillar din blogg och kikar ofta in. God Jul.

Marie sa...

Fikonmarmeladen blir min favorit. Mums! Jag gillar din blogg med alla vackra ting och tittar ofta in. God Jul önskar jag dig och de dina.

Anonym sa...

Härliga, vackra juldetaljer!
Jag heller inte välja någon favorit - varje detalj har sin tjusning.

Ha en riktigt go' jul!

mvh, Anja

Anonym sa...

Härlig bild på tomten och bocken...god jul

Anonym sa...

Juliga detaljer.
Gillar bilden med tomten som bär bocken bäst.
God jul.

/Zippo

Anonym sa...

Jättefina och riktigt stämmningsfulla juldetaljer!
Hittar ingen favorit, jag gillade alla dina tre bilder lika mycket :o)
God Jul!
Mvh

Karin sa...

Vilka mysiga juldetaljer du bjduer på! Boken ser helt underbar ut, precis den stil som jag gillar. Men vad vore julen utan mat!? Ingenting för mig i alla fall. Kakan och marmeladen både ser och låter mums. Om vi inte "ses" innan julafton vill jag passa på att önska dig en riktigt god jul redan nu...

Kram Karin

Poppins sa...

Så vackra foton och fina detaljer. Håller med om att boken är verkligen vacker men så är ju jag också glad för böcker.
kramar
Poppins

The Primetime family sa...

Mums. Delar av ett julbord i narbild. Inte helt fel. Jag langtar. God Jul!

C De-sign sa...

Tittar in för att önska dig en RIKTIGT GOD JUL! Kram fr C

Ottilias Veranda sa...

Fina bilder!
God Jul till dig och din familj!

Kram
Liisa