onsdag 19 augusti 2009

Vattnets själ......

...heter en fantastiskt fin dokumentärfilm gjord av Kurt Skoog och är ”en film om vattnets fascinerande egenskaper och dess avgörande betydelse för livet på jorden" enligt SVTs påannons. Jag satt trollbunden, förhäxad och bara njöt av denna ström av underbart vackra bilder. Om ni har missat den så finns den att se på SVTPlay
(http://svtplay.se/v/1648535/dokumentar/vattnets_sjal). Ni måste bara se den.
Inspirerad letade jag upp några av mina bilder om vatten i olika form, för vatten kan vi inte vara utan och måste vara så rädda om.


Isspets


Solvatten


Frostfjädrar


Storm


Stilla morgon


Våris


Regn


Dammen i skogen


Blommornas liv....vattnet


Solnedgång


Regnmoln


Vinterdammen

9 kommentarer:

Karin sa...

Åhh vilka vackra bilder! :) Tack också för tipset...den ska jag se någon dag framöver!

Kram Karin

Lotta 8`) sa...

Vatten, bara vanligt vatten... tack för tipset om filmen, det skall jag titta på :) Så många fina vattenbilder du bjuder på, blir många favoriter - storm och ett stilla hav i dimman..... tjusigt :) Må väl, kram 8`)

OF SPRING AND SUMMER sa...

Underbara bilder du har lagt ut. Väldigt inspirerande. Vatten, is, dimma, moln och frost - verkligen bilder att njuta av. Ha det så bra. Kram Ingrid

Poppins sa...

Underbara bilder som verkligen visar vattnets olika karaktärer.
Jag har inte sett programmet men det måste jag nog göra.
många kramar från Poppins

Malin sa...

Så många vackra bilder...
Vatten är liv - ska ta o kika efter det programmet för jag har dagarna för mig själv nu då skolan börjat...skönt att sitta i lugn o ro...låter onekligen som något jag vill se...

Kram från Malin

Ninni sa...

Åh!!! Vilka bilder! Din bild av stormen är verkligen mäktig. Stilla morgon är så stämningsfull. Ja, tänk vad beroende vi är av vattnet. Både till kropp och själ. Jag njuter till fullo nu när jag hör dånet från vågorna dygnet runt. Behöver bara titta ut på balkongen så ser jag de turkosa vågorna.
Tack för tipset om TV-programmet. Visst är det fantastiskt med svtPlay. För oss innebär det att vi faktiskt kan se lite godbitar från svensk TV.
Hoppas du får en skön helg!
Kramar!

Nässelblom och choklad sa...

Intressant, ska försöka hinna med att kika. Vilka underbara bilder du visar på vattentemat. De är alla så fina och det är svårt att välja en favorit. Kanske skulle det bli frostfjädrarna, eller stormen som liknar en oljemålning eller är det helt enkelt solvattnet med sin härliga sommarkänsla...Alla är bäst! Ha en trevlig somrig helg!

Trollmor sa...

Vattnet i alla dess former, så vackert du visar det.
Den vilda stormen som riktigt ryter från skärmen, i härlig kontrast till den efterföljande stilla morgonen. Underbart!
Ha en mysig helg!
Många kramar Trollmor

anne i birkastan sa...

Å vatten stan e full av vatten - sjöng Robert Broberg och visst e det så att städer som har vatten ger en extra dimension. Tack för dina underbara bilder av vatten i alla sina densiteter! Härlig helg tillönskas från Anne och Vera i Birkastan