söndag 29 maj 2011

Hej och hå....!!

......vad det har blåst här den senaste veckan. Vårvindar friska brukar det ju heta men detta var i mesta laget......



....och min bön om regn har också hörsammats med råge.



Trädgården har blivit lummig och grön....det hade man svårt att föreställa sig i vintras.




I pallkragarna växer det så det knakar och det är en ren njutning att gå och se allt som kommer upp.



Dillen och salladen kikar ut under locket och är färdigt att skörda första gången. Härligt!



Jag älskar när allt blandas så fint i rabatterna. Håller tummarna att all min vallmo inte skall vara orange utan att några blir rosa eller vita.



Rosenknopparna sväller och så fort solen kikar fram igen så slår de nog ut.



Lukt ärtorna vänta snällt i sin låda på att få planteras ut runt om i trädgården, men vinden får nog stilla sig lite först så de inte blåser ner med en gång


Ha en skön vecka.

4 kommentarer:

Love Your Homes sa...

Ja, hu vad det blåser. Här uppe har jag försökt plantera lite en hel vecka men fått ge upp i blåst regn och kyla.
Inget har fått flytta ut från växthuset ännu, väldans sent.

Har Simpson hör av sig om hur han har det i sitt nya bo?

KLetus har fått maka på sig i lillebrors säng, som kommit hem över sommaren. Kletus lägger sig på tvärsen och sträcker sig så lååång.

Kram från oss

Rajson sa...

I kväll var nog första kvällen som var lugn här hos mig. Lugnet före stormen?!De lovar åska tills imorgon.
Tänk vad det växer i trädgården. Skönt att det mesta ogräset göms!
Ha det gott!

Mia sa...

Det är bara så härligt att titta på alla dina bilder...behöver inte kommenteras vidare tycker jag.
Ha en bra trädgårdskväll!
Mia

Ninnis sa...

Ja hu vad det blåser...räcker nu tycker även jag. Vilka fina bilder som du lagt upp...dom gillas.

Kram Ninni