söndag 28 oktober 2012

Fototriss: Jag gillar......

Det är nästan omöjligt för mig att berätta vad jag gillar på bara tre bilder, skulle behövt många fler. Tur att det är så och inte tvärtom.


En sak kan jag säga jag gilla/älskar allra mest och det är skogen och naturen i alla årstider och väder. Skönhet och lugn upplever jag där jag går på skogsstigen och som nu  sprakar av höstfärger och inandas alla skogens dofter. Fåglar och annat småkryp är ytterligare ett bonus.


En god men ojämförbar tvåa är naturligtvis trädgården med allt vad det medför av både arbete och njutning. Här ser vi den lilla penséen som är den blomma jag älskar mest (nästan). Här gömmer den sig i ett vackert gammalt skånskt lerfat som då osökt för oss över till min tredje förtjusning nämligen......


....gamla vackra föremål med historia och själ. Jag älskar att gå på loppis och leta efter "fynd". Även om jag inte köper något så är det spännande och roligt. Hittar jag dessutom något som t.ex dessa underbara kryddburkar från Gefle porslinsfabrik så känner man sig rik. Försöker väl att ransonera fynden för att inte fylla huset för mycket men det kan vara svårt minsann.

Detta är vad jag gillar plus mycket mer som vi får ta en annan gång. Vill ni se vad andra gillar så titta in här. Denna veckas Triss är även en tävling med Fars Dags -tips från Coolstuff

20 kommentarer:

Rajson sa...

Som stor älskare av bokskogen faller jag direkt för din underbara första foto.
Tyvärr ligger de flesta löven på marken i min bokskog!
Ha det gott!

Johanna sa...

Fin triss du bjuder på.

Lotta 8`) sa...

Tror vi gillar samma ;) En fin triss som avslut på en vacker helg, med underbart promenadväder! Ha det bäst ♥

Northern Shade sa...

Those woods are beautiful with their golden colour. You get the urge to walk along the path andmake the leaves on the ground crackle.

The little yellow pansies are sweet looking in the dish. You have to smile when you look at the cheery blooms.

Maria sa...

Så fin och härlig triss!
Första bilden från skogen blir min favorit.
Ha en fin kväll!

Mina fotostunder sa...

Så underbar de första bilder är, där skulle jag gärna ta en promenad!
Fint triss!

Lotta sa...

Håller med om att det svårt att med 3 bilder visa vad man gillar!
Finfin triss!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Håller absolut med, älskar också trädgård, natur & loppisfynd...alla 3 gör mig sååå glad! :oD

Leslie's Garden sa...

Love the colors of your post! The yellows of the pretty trees and the little viola, and the blues of the lavender and crockery! I'm your newest follower, I love your blog!

Annemor sa...

Den veien skulle jeg gjerne ha gått på.
Nydelig. Særlig det første bildet.
God kveld.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2012/10/28/jag-gillar-var-oppgaven/

irene andersson sa...

vilka trevliga bilder. Jag gillar den sista allra mest

Gocka sa...

Håller verkligen med, det är nästan omöjligt att välja något av allting man gillar! Denna triss skulle kunna få vara återkommande! Fin triss du gjort, det översta fotot är en favorit!

Ingalill sa...

Härligt triss :) Gillar bild 2 skarpt

Anonym sa...

Härlig triss!!!! Vad vore livet utan naturen :D

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Jättefin triss i mina smaker! Gillar första bilden sån skog har vi inte här.
Ha det bra!

Charlotte sa...

Vacker triss med vackra motiv :-) gillas!

Karoleen sa...

Fin triss! =)

Anonym sa...

Jag gillar oxå allt det där :)

Elinn sa...

Härlig, fin triss. Sista bilden blev en liten favorit, gillade verkligen färgerna i den bilden :)

Åke sa...

Fin triss i både text och ord. Och första bilden är underbar :)