söndag 4 november 2012

Fototriss: Portar och dörrar!

Tänk så härligt! Jag älskar dörrar och portar av alla slag så detta var en triss i min smak. Svårt att som vanligt begränsa sig till tre bilder. Tyvärr tillät tiden inte att jag skulle leta upp motiven idag så det fick bli från arkivet, men oj så många bilder det fanns där.


Den första är en underbar sommarbild på en urmysig jordkällardörr som jag fotade hos Lydia i henner fina trädgård.


Den andra bilden är ju mer port än dörr och fotad i Ystad. Man ser in på den fina gården och det gamla korsvirkeshuset.

 
Den sista bilden är en riktigt fin dörr från ett vackert jugenthus i Helsingborg. Mycket vacker är den även om jag är mycket förtjust i det gamla och slitna så kan jag naturligtvis tycka att denna är så fin.
 
Vill ni se fler vackra dörrar eller portar så finns de här.

7 kommentarer:

Madame Edith sa...

Underbara bilder!!

Kram/M

Lotta sa...

Vackra dörrar allihop men jag faller ändå mest för den första1
Ha en fin vecka.
Lotta

Northern Shade sa...

Those are wonderful photos of 3 very different doors, from rustic to formal. I love garden gates and doors, and when I was visiting the UK, I took many pictures of the entries to gardens.

Ninnis sa...

Underbara bilder och snyggt trissat....=)
Ha det bra !

Kram Ninni

40plus sa...

Ja, det var verkligen vackra dörrar och snygga foton på dem.

Min favorit är mittenbilden.

Anonym sa...

Den första bilden är helmysig. Fin triss!

Karoleen sa...

Vackra dörrar, fina dörrar finns det gott om =) -kul att se dina fynd =)