söndag 9 mars 2014

Fototriss....Hopp

 
Hopp om olika saker måste man ju bara ha. Hoppas gör vi ju alla hela tiden.


Vårens första lilla bukett fotograferad med  spegeltricket....det är ju kul. Med den följer hoppet om att våren och sommaren snart är här. I Skåne är det redan vår...just nu i alla fall.


Mitt nästa stora hopp för i år är att det nya växthuset/Lusthuset skall bli minst lika mysigt och älskat som det gamla.


Här är det mer fysiska hopp och skutt på gång. Vårrus och kosläpp på Fredriksdal. Bilden är från förra året för riktigt så långt har våren inte kommit ännu....men snart så!!

Vill ni se fler Hopp så titta in här.

11 kommentarer:

Madde sa...

Man känner verkligen att våren är på väg :-)

lilalili sa...

Visst finns det Hopp om våren! Jag gillar bilderna i din triss!

Gärdsmygen sa...

Visserligen bor du 10 mil mer söderut än mig men kosläpp verkade tidigt...;) Du visar hoppfulla bilder och visst hoppas vi både på blomning, lusthus och kosläpp!

Meta sa...

Så härligt det ser ut vid ditt växthus härlig triss. Mitt skall målas och få glas sen kan jag odla och njuta där.
ha en fin dag
Kram Meta

tomtan sa...

Sista bilden är underbar! Härligt trissat!

Scaniatjejen sa...

Härlig och hoppfull triss! Gillar särskilt kossornas hopp och skutt.=)

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma sa...

O nu längtar man till maj och grönska. Härlig trist som får en att längta.

Freja sa...

Härligt hoppfyllt trissat! Fast själv hade jag hoppats att vintern skulle stannat kvar lite längre...

Lajsas Fotografi sa...

Härliga och fina bilder =)

Ida Rosengren sa...

Fina bilder! Den på korna är härlig :)

jeannettestgermain sa...

Love the first upside down capture! Unusual angle:) Have a great upcoming week!