tisdag 26 december 2006

Missan

För ett tag sedan berättade jag om min katt Nalle, men i rättvisans namn måste jag även berätta om Missan (och Pelle...kommer senare). Missan hittades som en liten vildkattunge på mitt dåvarande jobb. Hon var bara ca en vecka gammal och föddes upp med nappflaska och kom till mig som jätteliten.Hon döptes först till Nisse eftersom vi då inte visste att det var en liten kattflicka. Senare när detta uppdagades fick hon heta Missan i stället. Det var en liten fyrkantig katt med en kort knäckt svans och stora öron.Hon var en mycket temperamentsfull dam som den vildkatt hon var och accepterade bara en enda människa på jorden och det var mig.Missan var min första katt och det finns alltid ett speciellt rum i mitt hjärta för henne. Hon var unik.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar liten berättelse :)

Lusthuset sa...

ljuvligt hemma: ja, hon var en riktigt liten goding

JULIEK sa...

Åja slike katter fastnar alltid i hjertet. Så søt hon var : )

Lusthuset sa...

julie: ..hon var mer originell än vacker, men jättesöt.