måndag 27 april 2009

Fototriss: Sten

Vilket härligt tema! Jag måste erkänna att sten tillsammans med trä är mina favoriter. Stenar hittar man överallt i så många olika skepnader, stora, små och alla lika fascinerande.

Min första bild är stenar i skogen vid bäcken. De gröna mossiga huvudena som är så trollska och fantasieggande.


Den andra bilden är stenar vid havet, solvarma och mjuka mot handen.


Den tredje och sista är stenen som en målarduk för tiden måleri. Den gula laven och den grå stenen, en oslagbar kombination.



Fler Fototrissar hittar ni här hos Helena.

15 kommentarer:

Malin sa...

Sten är verkligen skönhet om man väljer att se...landskap o miniatyr...vi samlar på stenar...

Kram från Malin

Ninnie sa...

så vackra stenbilder du visar. Jag gillar främst den från stranden! men de mossiga stenarna i skogen är underbar de med!

Cina sa...

Fina bilder du har tagit! Bild nr 2 är min favorit hos dig!

Ninni sa...

Du har fått med alla sköna varianter av stenar! Underbara bilder! Helt omöjligt att välja någon favorit av de tre...kanske skulle det vara stenarna på stranden eftersom havet är något jag ständigt längtar till.
Jag hade problem med att välja bland mina bilder, aldrig har jag nog haft så många varianter av samma motiv:D
Må så gott!
Kram Ninni

Anonym sa...

ja sten är sannerligen ett spännande material!

Anonym sa...

Tre vackra bilder, men jag tror att den sista är min favorit...

Rajson sa...

Håller med Ninni-bra blandning.
de är lätta att till sig alla tre.
Trollskog, sommarlängtan och vacker konst!
Ha det gott!

Poppins sa...

Vilka olika stenar du har fångat med kameran. Det är svårt att välja vilka som är vackrast, de solstekta eller mjukt mossinlindade.
kram från Poppins

Unknown sa...

Absolut underbara bilder. Den första är verkligen trollsk, som en skog tecknad av John Bauer (tror jag att han hette). Eller en miljö ur sagan om ringen eller en mytologisk saga. De andra bilderna är också jättefina.
Verkar som om vi är många som älskar sten!!

Kattfot sa...

Trevligt tema och så fint du fångat det. De mossiga stenarna runt bäcken är nog mina favoriter...ja riktigt trollskt.

Kram Catrin

Karin sa...

Vilken härlig triss! Gillar att du har tagit och valt så olika bilder. Sten och trä är absolut mina favoritmaterial också. Ikväll har det åskat och mullrat här. Lite välbehövligt regn kom det också men resten av veckan får gärna bjuda på fint väder. :) Ha en skön vecka! Kram Karin

Christine sa...

Vilka fina stenbilder, min favorit är bild nr 2

Anonym sa...

Tre underbara stenbilder, gilalr nog mittenbilden mest.

Monica sa...

Håller fullständigt med om att sten är vackert :) Jag gillar de mossiga stenarna i bäcken. Kan riktigt höra bruset från vattnet...
Tjingeling
Monica

Olga T sa...

Gillar din sten-triss!