tisdag 14 april 2009

Fototriss Tidens tand

Eftersom jag som bekant är "trädgårdsfixerad" så hittade jag följande tre spår av Tidens tand i min trädgård. Inget gör väl ett ting så vackert och speciellt som just det.



Gamla väl använda pallkragar med många spår av tidigare användning ha fått ett nytt liv i trädgården. Grå, ooljade och lite flagiga är det en härlig inramning till sommarens skörder.


Dräneringsrör i terrakotta som fått stå ute och blivit "designade" av tiden, väder och vind blir så vackra i sin nya mossiga dräkt.

En annan favorit är gamla hinkar i zink som bara blir vackrare ju mer tiden går.

Fler Fototrissar hittar ni här.

9 kommentarer:

JULIEK sa...

Fint : )

Olga T sa...

Tänk att tidens tand kan vara så vacker! Du har öga för det vackra. Bra fotat.

Ninni sa...

Tidens tand visar sig ganska snabbt i en trädgård. Vackert fångat av dig! Bilden med dräneringsrör tycker jag särsklit mycket om eftersom jag har likadana i min trädgård i Sverige;) De är väldigt fina till lite av varje.
Zinkhinkarna åldras verkligen med skönhet. Jag är så sugen på att köpa en oval med mig hem härifrån.
Må så gott!
Kram Ninni

Monica sa...

Jättebra triss och trädgårdsarbete är härligt :)
Tjing
Monica

Marie sa...

En vacker triss du bjuder på. Zinkhinkar älskar jag. Så vackert att planera blommor i.

Karin sa...

Det är mycket som bara blir vackrare av tidens tand i trädgården. Gillar verkligen de gamla zinkspännerna (eller spannar som jag lärt mig att ni säger i Skåne) och de läckra dräneringsrören har jag beundrat hos dig tidigare. I helgen har jag fixat med pallkragarna, fyllt på med god jord och annat och planterat örter. Härligt!

Ha en skön vecka! Kram Karin

Ingrid sa...

Fina bilder.
Min favorit blir nr.3 Hinkarna är vackra.
Kram Ingrid

Poppins sa...

Underbara bilder på vackert "förfall" från din trädgård. Just i trädgården är det mycket mer tilltalande med saker som fått patina än helt nya skinande saker. Det beror väl på att de använda sakerna verkar höra hemma i naturen, att de växt till sig på sin plats.
kramar från Poppins

Annika Christensen sa...

I trädgården finns verkligen det temat!!
Bra gjort av dig tycker jag.
ha det gott
Annika