söndag 18 april 2010

Det vackraste.....

....just nu är de små vårblommorna som fortfarande bara är de finaste man kan se.




Gissa om jag blev glad när jag hittade denna lilla viol 'Freckles' som jag länge velat ha. Är den inte bedårande söt...som en liten prickig fjäril.


Annat glädjande är att bollvivan (tror den heter så) har övervintrat och dykt upp igen med många blommor faktiskt fler än första året.

De (nästan) svarta penséerna gör sig så bra i min loppisfyndande träask. Den får stå på den gamla stolen så att de kan njuta av vårsolen.
Ha en bra vecka!!

15 kommentarer:

IreneL sa...

Söt vårbukett! Jag plockade in vårens första bukett! Härligt att få njuta av dom inne också! / Irene

Annika Christensen sa...

Det finns ingen bukett i hela världen som kan ersätta sippbuketten.
Gillar de svarta penserna de är som sammet.
Så fina bilder du visar - igen!
Kram
Annika

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vilka ljuvliga bilder (gult, blått, vitt - fräscht!) ...och violen är ju helt underbar!

Ha' en bra vecka!
/Charlote

Karin A sa...

Vilken ljuvlig vårbukett! Alldeles underbart med vitsippor. :) Ha det gott!

Kram från Karin

Camilla med Trädgårdsliv & Design sa...

Vilken fin blogg du har! Och så underbara bilder, man blir helt salig av din sippbukett!!!

Må så gott! Kram Camilla

Camilla med Trädgårdsliv & Design sa...

Vilken fin blogg du har! Och så underbara bilder, man blir helt salig av din sippbukett!!!

Må så gott! Kram Camilla

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Så fina blommor, den lilla fräkniga var ljuvlig! Ha en go´vecka du också.
/Karin

Randi sa...

Här spirar romantiken! Helt underbara blomsterbilder!
Ha en skön vecka!

Torprosen sa...

Åh, vilka fina vårbilder, man blir alldeles salig!!Kram Torprosen

Vicky sa...

Dom svarta penséerna är en klar favorit!

Designe sa...

Såå söt bukett och jag blev alldeles kär i den fläckiga/prickiga violen! Underbar! :)

Unknown sa...

Hej!
Hoppas det är bra med dig!Har inte varit inne på så mkt bloggar senaste tiden pga datorkrångel samt trötthet, men nu ville jag kika in och säga hej och se hur du har det.Har tänkt på dig.
Vilka ljuvliga bilder du bjuder på!!! Buketten överst är ju såå bedårande vacker!Vilka annorlunda violer du fått tag i.Har aldrig sett sådana tidigare.Kul när man hittar lite speciella sorter tycker jag.Bollvivan är också söt.Åhh, jag vill plantera!Men får lugna mig.Helsingborgshem skall evt sanera trädgårdarna här på Dalhem om proverna visar på PCB, som finns i våra fönsterfogar och altandörrarna.Evt har det läckt ut i marken.Vi får först besked in i maj.Hoppas på det bästa förstås.
Ha en fin fortsättning på veckan!Ett välbehövligt litet regn kom idag och nu hoppas jag solen återvänder i veckan, så man kan fika ute lite.
Kram till dig!/Karin

Anonym sa...

Åh, blir helt prickig. Har du sått Freckles själv?Underbar!

Genarpsdamen

Poppins sa...

Vilken söt fröken Fräken! Och jag håller med, vårblommor är det vackraste som finns. Det är nog förhoppningarna de väcker inom oss som gör dem särskilt uncerbara.
kramar från Poppins

Rajson sa...

De mörka penseérna är mina favoriter. Inte så lätta att hitta alla gånger.
Vad vore våren utan alla dessa vackra blomster?
Ska spana in norra skåne till helgen. Blir väl mest golfbanan, men det kan finnas en del vackert runt om. Eller så smiter jag en stund!Vill ju hinna med så mycket annat också!
Ha det gott!