onsdag 7 april 2010

Lite vårjobb i trädgården.......

Jag passade på när solen sken och trädgårdstunnan var tom. Det blev en härlig dag med diverse pyssel som hör denna årstiden till. Upplevde den glädje som det innebär att gå med nosen i backen och återse alla de små älsklingarna igen. Vårjord på tassarna är härligt!!


Vattenporlet är tillbaka!!


Primulan presenterar en liten vit blomma, men den blir ju så fin när den kommer upp ordentligt.

Citronverbenan har befriats från sin vinterförvaring i garaget...måtte jag snart kunna göra detsamma med pellisarna.


Trädgårdsmöblerna (de flyttbara) fick komma ut på gräsmattan och den blårutiga sommarduken åkte på. Fika med äppelkaka det gav nästan sommarkänsla.


Ormhasselns hängen har blivit långa och gula....passar bra till ett kvarglömt påskägg.

Den första sådden i pallkragarna fick bli sallad och dill...det gick så bra i fjol. Vitlöken är ca 10 cm hög!



Första omskolningen av tomatplantor (Chocolate cherry) och frösådda pelargoner. De får bli inne i fönsterkarmen ett tag till för sååå varm är det inte ännu.


Vilopaus i solen.

Humlejakt i växthuset. Jag tycker att jag inte gör något annat är räddar vilsna humlor som förirrar sig in där. Man måste ju vara rädd om dem. Ser den inte lite rufsig ut. Jag tycker mycket om humlor.

Ha nu en fortsatt skön vecka. Snart är det ju helg igen.

7 kommentarer:

Marina sa...

Det är verklgien udnerbart nu. Jag njuter också mycket av att få jord på tassarna. Kram!

Love Your Homes sa...

Härligt att se att våren är så långt kommen i Skåne, vi behöver något att se fram emot hos oss.

Humlor är mysiga!

Nässelblom och choklad sa...

Härligt det ser ut! Våren har nog kommit en aning längre hos dig i södra Sverige. Men den är på gång...Fina bilder från ditt trädgårdsjobbande!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Underbart.........................

Mycket mysiga bilder!

Ha' det bra!
/Charlotte

Vicky sa...

Oj vad flitig du har varit. Jag såg årets första nyckelpiga idag. Det kändes bra, för då är ju våren här.

Liane sa...

Så många mysiga bilder. Det är verkligen en lisa för själen att få börja påta ute igen efter den långa vintern.

Poppins sa...

Man lever verkligen upp när vårsolen kommer fram. Och att få följa hur trädgården vaknar till liv efter vintern är underbart. Så fint du har fångat vårkänslan i trädgården!
Och humlor - de är underbara. De är fredliga och söta, precis som bin. Men getingar gillar jag inte.
kramar från Poppins