måndag 5 september 2011

Den lille "Pjodden".......



För knappt ett år ärvde vi den lille "Pjodden" (för ickeskåningar så betyder pjodd liten fågel). Han var en grön liten undulat och fick namnet Pjodden eftersom vi inte visste vad han hette egentligen. Han har förgyllt vår tillvaro sedan dess med sitt kvitter, men nu finns han inte mer. Så tokig man är som fäller tårar över en liten fågel när det ju finns mycket annat som man kan gråta över i vår tid.......men så är det. Nu får han ligga i vår rabatt under kärleksörten och jag kommer att tänka på honom varje gång jag passerar.




Annars i trädgården så har jag skördat mina prydnadspumpor och se det blev en hel korg full. Härligt!




Lite höstfärger smyger sig in här och där om man tittar efter.



Jag älskar min höstträdgård minst lika mycket som sommarträdgården. Vi har haft några härliga dagar härnere utom idag då det har regnat hur mycket som helst hela dagen.



De sista squashen har jag också plockat in och bl.a gjort bröd av. Detta är ett bröd bakat med bakpulver och bikarbonat och i det smugglade jag in en hel del riven squash tillsammans med valnötter och det blev ett jättegott och saftigt bröd.

Ha en skön höstvecka!!

3 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Men visst är det väl härligt med alla mustiga höstfärger! :o)
Ditt bröd ser verkligen läckert ut, kul att verkligen kunna använda skördade grönsaker.
Kram Lydia

Merja sa...

Så mycket vackert du har i trädgåården! Prydnads pumpor har jag aldrig lyckats med.Tyvärr. Bättre har det gått med squashen:)
Ha det gott!

Poppins sa...

Javisst kan fälla en tår över en fågel. Själv har jag blivit en riktig lipsill med åren och jag kan gråta en skvätt över båda små och stora saker.