lördag 17 september 2011

En vanlig lördag......

..........är det idag. Mulet väder med lite regnstänk men också små glimtar av solen då och då...........ja, som ni ser inget märkvärdigt.





Äppelplockning, en underbar sysselsättning. Gummistövlar, lerigt och regnvått gräs, man känner sig som när man var liten och gick och stampade i vattenpölarna........inte dumt alls faktiskt.

Vi plockade det vackraste och godaste äpplet jag vet James Grieve....måste ätas snart för han håller inte länge.



Mina pellisar från fönsterlådorna har fått en reträttplats i en tom pallkrage där de blommar så vackert.....hoppas att frosten dröjer för dessa får Kung Bore ta då.



Dahlian.....dvs de som inte blåst ner är höstens vackraste smycke.......knastrigt fräscha och härligt doftande.



Min egen pelargon Lusthusets 'Siri' är fin. Hon får absolut övervintra i garaget. Sötnosen!!



De mörknande kvällarna gör att man längtar efter tända ljus, mjuka plädar att kura skymmning i.
Ha nu en riktigt skön helg!

PS. Det fruktade datorbytet gick bra tack vare snälle grannen Tomas.......jag vad skulle jag gjort utan honom.

5 kommentarer:

Trollmor sa...

Det låter härligt med en äppelplockardag, och vem kan stå emot att plaska i en vattenpöl :)
Ljuvliga dahlior och din egen Siri är så söt.
Vi har varit ute i skogen idag, soligt och varmt och fullt med svamp.
Det är fint nu mot kvällningen med myset i skenet av tända ljus.
Trevlig afton!
Kramar Trollmor

Cika sa...

Tittar förbi..
Vilken vacker höstträdgård du har!
Hoppas att frosten dröjer så att vi hinner njuta av dahlior och pelargoner än.
Trevlig helg!
/Cika

Ninnis sa...

Ha en mysig lördagskväll!!!

Kram Ninni

Humlans Lott sa...

Dina bilder är så himla fina - nu längtar jag till min kolonilott så jag tror jag går av på mitten. Tack för inspiration! Idag ska jag dit och ha det bra :o)

Må så gott!

Annika Christensen sa...

Ja vilket väder vi har. Längtar verkligen efter många solika dagar.
Frost nej inte ännu väl...
Vad bra för din pellisar att hamna i vilo-lådan...
Ha en skön kväll
Annika