söndag 16 juni 2013

Fler inspirerande trädgårdar....


......som jag vill dela med mig av som vi besökte under Trädgårdsrundan. Man kommer hem sprängfylld av ideer och inspiration.

 
Ulla Molins trädgård i Höganäs är en bedövande vacker och annorlunda trädgårdsupplevelse. Trädgården förvaltas av ett trädgårdskunnigt par Christina Ekman-Ljungström och Hans Ljungström som brinner för sitt uppdrag och som bidragit till att trädgården nu är ett byggnadsminne och därmed skyddad (Hurra!!)
 





Dekorationerna i trädgården (som saknar gräsmatta) är ofta hämtade från keramiktillverkningen i Höganäs.




 Lummigt och underbart!!


 
Alldeles i närheten av Ulla Molin hittade vi detta mysiga och vackra växthus (som finns med i Claus Dalbys växthusbok...bara det!). Det finns i en härligt inredd "vanlig" villatomt hos Bitte och Niels Henriksen.
 

Jag känner att jag även vill visa några bilder från den stora vilda trädgården som finns runt om oss alla om vi bara tittar oss omkring. Denna vackra lilla groda tittade på oss från några stenar i en damm. (Jag kollade aldrig om det var en prins genom att pussa honom även om han var riktigt söt)
 

Vilda blommor är också vackra och sevärda tycker jag.
 
 
Ha en fortsatt skön sommarsöndag och vi ses snart!!......hoppas att inspirationen rinner till nu så jag kan vara på bloggen oftare.

Inga kommentarer: