tisdag 25 juni 2013

Lotties Trädgård


Under Trädgårdsrundan hann vi tyvärr inte med att besöka denna fina trädgård Lotties Trädgård utanför Ängelholm. I söndags gjorde vi därför en extra trädgårdsrunda för att bese och vandra runt i denna vackra och sevärda trädgård.

 
Trädgården har många ansikten. Följ med mig på en liten rundtur hos Lottie. Här finns mycket  woodlandområden med sol och skugga i en härlig blandning.
 

 
 

Denna vackra Hosta 'June' skrev jag upp på min önskelista.














Har ni vägarna förbi Ängelhomstrakten i sommar så kan jag rekommendera att ni gör en sväng in till Lottie och njuter en stund i hennes vakra trädgård. Skälderviken är också väl vädr att uppleva den också med blommande vresrosor och Kullaberg blånande i fjärran.


Ha en fortsatt skön sommar.

2 kommentarer:

Anette sa...

Vilken härligt lummig trädgård!
och vackra bilder.

Ha det gott!

Nässelblom och choklad sa...

Vad fint det ser ut. Jag skulle gärna titta in i Lotties trädgård, men det är lite för långt. Kul att få se i alla fall. Ha det fint i sommargrönskan! Kram Eva