fredag 10 juli 2009

Blommig fredag

Vinden ruskar om blommorna i trädgården idag. Inte mycket sol och ganska kallt. Häcken är klippt....så skönt!



Inte min favoritblomma, men här var den ovanligt fin. Hostans lila blommor.



Röd Mårbacka finns det också...och den är mycket vacker.



Libbsticka är verkligen hög och blommar i gult.



Min "kryddträdgård" är fin nu med vackert nedfallna rosenblad som snöflingor.


Den gula röllekan har dekorativt snott in sig i den rostiga blomställningen.


Dillen blommar också och är skir och fin och doftar förföriskt.

Vill ni se fler blommiga fredagsinlägg så titta här.

10 kommentarer:

Katarina sa...

Hostablommorna är så vackra! Fantastisk bild! Hade inte Hostornas blad varit så spektakkulära, så hade säkert blommorna uppskattats mycket mer!
Katarina

Malin sa...

Så mysigt det ser ut i din örtagård...här har det vuxit "utanför ramarna" - örterna jag har är väldigt levnadsglada och behöver hållas in lite...Får bli när solen skiner...
Så vackra bilder på temat och det är en mäktig tid just nu...allt är i full prakt...

Kram från Malin

Rajson sa...

Snygg blandning från din fina trädgård!
Semestern har börjar, regnet öser ner och vad gör jag?Ser på golf, dricker kaffe och bloggar.Men jag vill UT!Ut och fotografera allt som blommar.
Frösakull väntar i veckan, ska bli skönt oavsett sol eller inte!
Ha det gott!

Trollmor sa...

Så glad jag blir när jag tittar på dina två gula bilder längst ned.
Solen lyser ju med sin frånvaro så dessa foton värmer gott :-)
Hoppas att du har en skön helg.
Kramar Trollmor

Kattfot sa...

Så fint du har det. Din lilla örtagård ser så trevlig ut. Härligt att ha fått häcken klippt. Det är verkligen dags igen. Växer ju så det knakar. Trodde jag tog i så det skulle räcka i våras...men så tänker jag ju varje år ;-)

Kram Catrin

Anonym sa...

fina trädgårdsbilder och en helt underbar kryddträdgård må jag säga!

Anonym sa...

fina bilder och en helt underbar kryddträdgård må jag säga!

Karin sa...

Så härliga bilder och vad underbart det blommar hos dig! Ditt kryddland är verkligen fint och det minns jag när ni gjorde. Mysigt med rosenfesten i föregående inlägg. Ha en skön söndagskväll!

Kramar Karin

Ninni sa...

Vilka vackra bilder framför allt tycker jag om den gula röllekan mot den rostiga ställningen...Fast jag är egentligen ingen älskare av gula blommor :)
Här ligger mycket av växterna i trädgården. Blåsten och det kraftiga regnet har slagit omkull dem. Lite tråkigt.
Men just nu skiner solen och maken är ute och klipper vår häck. Jag ska väl ta mig ut en stund jag också. Det där med sommarförkylningar är jättetråkigt. Jag dras också med en hosta efter min förkylning...
Krya på dig! Hoppas vi får lite stadigare väder den här sista veckan som vi är hemma här i Sverige.
Kram Ninni

Inger sa...

Dina bilder är superfina! Tror inte jag varit in på din blogg tidigare.