fredag 11 september 2009

Blommig fredag: Trädgården i Ramlösa.......

....blev valt till Årets trädgård 2009 av tidningen Drömhem och Trädgård. Ett mycker bra val tycker jag som varit en beundrare av denna vackra, speciella och lite magiska trädgård i många år. Jag visar här bilder på några detaljer som jag speciellt fallit för. Vill ni se ett fylligt reportage med många fina bilder av Annika Christensen så finns det i senaste numret av tidningen som är ute nu.













Här är duktiga Kristina och Åke som välförtjänt tog emot priset på sin höstsoliga terass under dignande vindruvsklasar.

Fler Blommiga fredagsinlägg hittar du här.

11 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Superfina trädgårdsbilder!//Eva

Katarina sa...

Kul när duktiga trädgårdsmänniskor uppmärksammas.
Katarina

Poppins sa...

Jag och Lily blev också väldigt förtjusta i den här trädgården och det är ju extra kul när man känner till trädgården som utnämnts.
Hoppas vi får en härlig solig helg. Jag behöver ta igen lite i trädgården, har inte hunnit göra någonting de senaste veckorna.
kramar från Poppins

Malin sa...

Såg att "Poppins" också hade ett inlägg från denna underbara trädgård o jag förstår verkligen att de vann...tidlöst vackert och så rofyllt.
Jag ska bestämt ta o köpa detta nummer av tidningen för nu är jag nyfiken att få se mer..

Kram från Malin

Annika Christensen sa...

Vad roligt och se dina fina bilder. Du kan ju vikariera för mig?? Bra att vet om jag blir sjuk.
Ha en sköln helg
Annika

Lillebeth sa...

Verkligt fina bilder du tagit! Inspirerande!

Kattfot sa...

Snygga bilder! Är det blodtopp på andra bilden? Gillade ditt engelska tema också, såg riktigt gott ut. Hoppas du får en trevlig söndag! Kram Catrin

Virre sa...

Jag har varit i den trädgården förra året under trädgårdsrundan, den är verkligen speciell och makalöst vacker. Den förtjänar utmärkelsen!
Ha en skön söndag! Veronica

HelenJ sa...

Vilka vackra bilder på en underbar trädgård. Jag ska absolut försöka åka dit nästa gång de har öppen trädgård.
Helt underbara foton!

Karin sa...

Vilken fin trädgård det där verkar vara och med många spännande saker och rum! Nu har jag sett Annikas, Poppins och dina bilder - och alla har ni hittat unika delar och detaljer. Kul! Hoppas helgen var fin och att ni har lika fint väder som vi har här i Göteborg...

Kram Karin

Nässelblom och choklad sa...

Väldigt fint. Vad inspirerande och roligt att få gå och kika i andras trädgårdar.