söndag 4 oktober 2009

Fototriss: Inspiration

Ja, det kommer väl inte som en överraskning för någon var jag hittar min inspiration och livsglädje någonstans. Min älskade trädgård inspirerar mig året runt och i alla väder.



Våren är den stora förväntans tid. Man har sått och pysslat om små fröplantor både ute och inne, fått ner dem i jorden där de hör hemma. Därtill kommer alla lökar och annat som redan finns i mina pallkragar och ser hur allt kommer upp nytt och fräscht. Ja det pirrar i hela kroppen när jag går och njuter av hela denna härlighet.



Sommaren är ju överflödets tid när det inte finns någon hejd på allt som blommar och växer. Jag brukar påminna mig själv om att här gäller det att njuta och ta in allt detta medan tid är. Kan man bli annat än inspirerad av alla dessa underbara rosor.


Med hösten kommer den tid då det gäller att ta vara på de sista blommorna, kanske göra något vackert av dem. Plocka ner frukten, krypa in och tända ljus, vila ut och se hur vinden ruskar om i den kära trädgården.......och bara njuta av mörkret och tänka på den vår som kommer.

Fler Fototrissar hittar du här hos Helena.

14 kommentarer:

Irrhönan sa...

Det finns mycket vackert i trädgården! Gillar bilden på kransen.

Marie sa...

Vackra foton med skön inspiration. Ha det gott.

Hem och Harmoni Marie sa...

Underbara bilder man kan njuta länge av.... tack.
Kram Marie

Olga T sa...

Är det hortensia du satt runt ljusstaken?? Snyggt! Sista och första bilden ger mej inspiration på två helt olika sätt. Liv och vila!
Som vanligt vackra foton!

Rajson sa...

Tack snälla du för detta poetiska sköna bidrag!En trädgård måste förlänga livet för de flesta, bara man skippar för många måsten!
Får gå ut i morgon och plocka in syren hortensians blommor och göra något lika vackert som på sista fotot!
Ha det gott!

Annika Christensen sa...

Visst är det så och det syns i dina bilder.Tack för dina fina ord du är en mästare på att göra mig glad.
Kram
Annika
Nu orkar jag lite till - det är inspiration

Poppins sa...

Så mysigt det ser ut med äpplena, hortensian och ljusen! Mjukt och vackert och med en härlig höstkänsla.
Din tolkning av min bild var jättefin. Det roliga är att jag inte alls hade någon tanke bakom sakerna utan det "bara" blev som det blev.
kramis

Birgitta sa...

Jättefina bilder!

Anni sa...

Åh vilken härlig ros, nu längtar jag redan till nästa sommar!

Lotta 8`) sa...

Här var det en massa inspiration! Fina trädgårdodlingar och allra sötaste kransen! Hortensiablommor - ja, de har jag gått om ;) så jag tror jag skall binda mig en krans jag med.
Det är mysigt att pyssla runt inomhus nu - vi har fått matdille och lagar god mat varje dag, i dag bakade dottern otroligt god kanelkaka och lite snabb-hemlagad äppenmos, serverades ljummen till kakan - måndagslyx :) Må väl och ha det gott :)

Ninni sa...

Hos dig blir man alltid inspirerad. Vilka härliga bilder och jag håller helt med dig angående trädgården. Visst är det givande, både för kropp och själ.
Hortensiakransen är helt ljuvlig...det är bara så synd att jag inte har någon hortensia.
Ha en skön vecka!
Kramar Ninni

ViDu sa...

Väldigt vacker triss. Favorit är den sista bilden.

Jah Hollis sa...

Dina bilder talar för sig själva. Det syns verkligen att trädgården är din inspirationskälla.

Hannele på Hisingen sa...

Vilka fina lastpallar.