fredag 17 februari 2012

Blommig fredag: Gammeldags......

....blommor i trädgården är uppdraget idag. Mina gammeldags favoriter kommer här nedan i en härlig blandning som gör att längtan till våren och sommaren när dessa godingar inte bara är på bild utan på riktigt.


Varsågod och njut!!


Min härliga 'New Dawn' ros....hoppas att den har överlevt!


En liten bukett vintertrötta pelargonblommor från garaget men underbara ändå.
Solen i rabatten är väl ringblomman eller hur?



Vårens tappra budbärare, minipenséer...inga är väl vackrare och mer efterlängtade än de.





Krassen 'Milk maid' är en gammal favorit tillsammans med alla sina färggranna kusiner.




Till slut en liten söt gammaldags vårblomma får man väl ändå säga att den lilla primulan är. Vacker inne när det är kallt och mysig ute när våren äntligen är här.

Ha en skön helg och vill du se fler gammaldags blommor så hälsa på Katarina (http://rosorochris.blogspot.com/).

8 kommentarer:

Gunilla sa...

Vilka uderbara bilder nu längtar jag verkligen.
Idag så var det plusgrader och sol då blir man nästan pånyttfödd:o))

Ha det gott
Gunilla

Mia sa...

Tack för fina bilder, jag njöt!!
Mia

Lotta sa...

Underbar tolkning! Jag hoppas oxå att mina new down har överlevt, men de brukar klara det mesta!
Må så gott.
/Lotta

Anette sa...

Läckra bilder, särskilt pelargonblommorna.
Krassen Milkmaid är ljuvlig!
/Anette

Annika Christensen sa...

Hej
Det är så fint med de gamla blommorna. Primulor är väl det man gillar mest just nu. Pelargoner får man längta lite till efter.
Vad fint du gjort i korgen. Tror jag kommer att härmas lite. Redan imorgon.
Ha det gott
Annika

Karin A sa...

Åh så härliga underbart somriga bilder. Värmer i själen en sådan här trist och grå dag! Kram

Katarina sa...

Min New Dawn tyckte inte om förra vintern, men denn överlevde i alla fall. Liten och ynklig är den, men jag hoppas så den tar sig i år. En av mina absoluta favoriter!
Ha det gott!

Nässelblom och choklad sa...

Vilka vårkänslor dina bilder väcker. Bilderna är jättefina och blommorna så härligt våriga och somriga. Dessutom skiner solen för fullt utanför mitt fönster. Härligt, även om den riktiga våren dröjer ett tag till.