söndag 5 februari 2012

Nu kommer snart ljuset....!

Jag sitter här i mitt soliga kök och drömmer om våren. I dag är det 6 minusgrader, men som känns mycket kallare än de 14 vi hade igår. Barfrost är ju inte så bra....hoppas att allt klarar sig ute i den frusna trädgården.



Här i köket är det i alla fall varmt och skönt. Julen känns nu långt borta. Julstjärnorna har bytts mot tulpaner, pärlhyacinter, krokus och annat "smågodis" (nåja, jag har nog någon julstjärna kvar som står bakom en gardin och gömmer sig....jag har så svårt att kasta bort något som lever).


Min lilla pelargon 'cotyledonis' kommer med små söta blad. Förra våren började den med att blomma på bar kvist med de sötaste vita blommor......så fin den var!!





Jag har annars fyllt huset med dessa rara vårblommor som jag njuter av medan marken ute är frusen och kall........




........samtidigt hittade jag dessa härliga bilder från förra våren och dem bjuder jag gärna på att drömma om medan vi väntar på våren.





En skön februarivecka önskar jag alla och......tänk att dagen har blivit nästan 2 timmar längre......är det inte härligt så säg!!

6 kommentarer:

Lotta sa...

ÅHHH, vilka underbara bilder du visar, de får mig att längta till våren något alldeles enormt! Den sista bilden blev min favorit...Här har vi oxå -6 grader men det blåser som bara den och är iskalllt ute men nu ska jag ta mig en tur med hunden iallafall.
Ha en bra vecka och vi får hoppas på sol så vi kan njuta ännu mer av ljuset.

Olga T sa...

Jo det är skönt att det blivit ljusare. Någon sol har vi inte haft idag. Grått, vind och bitande kallt. Dina bilder värmer.

Anonym sa...

Hej! Vill berömma dig för en superfin blogg,passar mig som hand i handsken! Härligt med ljusets återkomst,det blir nog vår i år också,även fast den kan kännas långt borta just nu. Ha en fin söndag och fortsätt blogga! / Rebecca

Lotta 8`) sa...

Så mysigt ni har det i köket och ljuset! Underbart att se solen igen och att dagarna blir ljusare.
Mysigt med lilla växthuset i köksfönstret - när jag bygger om i köket (när det nu blir...) så skall jag ha ett bord vid fönstret och en extra djup fönsterbräda, så jag kan ha lite mer växter just där.
Vad mysigt med pelargonträff, se och känna dofterna! Jag ser att de flesta av mina har överlevt i källaren och blir glad. Den som du visar på bild hemma hos dig - jättefint! Tror du att du kommer att klippa skott på den? *blink-blink*
Jag pillar lite på mina murgrönsvioler och drömmer och längtar efter våren :)
Ha en skön vecka du med, kram ♥

Malin sa...

Ja nu är det hutter och kyla...lördagskvällen här landade på -21 o det är helt galet kallt...
du har verkligen fångat vårlängtan i dina bilder och snart så...snart...
En bra vecka önskar jag Dig tillbaka!

Kram Malin

Ulrika sa...

Vilka underbara bilder/Ulrika