tisdag 29 juni 2010

Lite midsommarfägring...

....bjuder jag på så här i efterhand, men det är ju så mycket som blommar nu.



Trädgårdens vackraste ros just nu "Nordlandsrose" som är en stor och yvig klätterros som täcker en stor del av ett plank som finns mellan oss och grannen. Den är så ljuvligt vacker och doftar lika underbart. Önskar att jag kunde sända en dust till er för det är omöjligt att i ord beskriva den doften. Jag kan stå och snusa på den i evighet tills man blir riktigt yr i huvudet.



Ljuv rosa blommor och röda knoppar...ja vad kan man önska mer.



Blommande spetsgardin av fläderblommor.



Ett par bilder från midsommarfesten får det bli. Jag hittade detta fina tyg på IKEA och det fick bli festduken i år.



Det "gamla" jularrangemanget har blivit kvar på bordet så med detta tillägg passar det faktisk in även nu.


Midsommarblommor i en vas av snapsvisor..?? Nej, snapsvisor är det inte med det blev riktigt fint så här.


Ja, man kan visa hur många bilder som helst för det finns så mycket att välja på men denna får bli den sista just nu. Ljusblå lobelia under New Dawnrosen.

Ha det bra i sommarvärmen.

5 kommentarer:

Lotta Sultan sa...

sommarbuketter är dom finaste!

Lena Andersson sa...

Det är så kul med alla fina bilder.
mvh Lena

Love Your Homes sa...

Ja det växer så det knakar det här året, regn i starten ger en god gröda.

Önskar innerligt att jag kunde plocka av mina fläderblommor i år, men de får bli kvar. Saften är verkligen en av sommarens höjdpunkter.

Husse har varit hemma en vända, i morgon blir jag gräsänka igen. Som tur är har jag Kletus....han trängs vid fotänden just nu.

Må så gott!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Fina, fina sommarbilder!!! Sommarbuketter med prästkragar är speciella och blir alltid extra somriga....

Ha det sommargott!
Kram Charlotte

Karin A sa...

Åh så många härliga sommarblomster! Det är ljuvligt nu när rosorna blommar...

Ha det gott i värmen!
Kram Karin