tisdag 1 juni 2010

Bröllopsdag......

.....firade vi Maken och jag i helgen. Bröllopstårtan blir mindre med åren men kärleken större och det är väl tur det.





Underbara försommarblommor hittade vi i skogen. Det kan man väl kalla liljekonvaljen för även om det inte råder något försommarväder, grönt men blött och kallt är det här just nu.



Ett loppisfynd som jag gjorde för någon vecka sedan kan jag bara inte undanhålla er eftersom jag blev så förälskad i det själv. Är den inte fin, den handbroderade linnekudden, både modern och gammal på en gång och precis mina färger.






Till helgen går den hett efterlängtade Trädgårdsrundan av stapeln här nere hos oss. Ååååhh...vad det skall bli roligt. Vi får hålla oss goda med vädergudarna, men det är ju roligt ändå.



Med denna lilla bukett innehållande lite av det som finns kvar i trädgården önskar jag alla en fortsatt bra vecka.

2 kommentarer:

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Grattis i efterskott! Tårtan ser verkligen god ut..... Vi firar vår i dag faktiskt..... Fin kudde. Loppisar.... Vad gjorde man utan dom :-) Och nu är det snart auktionstider också. Älskar auktioner - men det är inta alla somrar som jag kommer iväg på några. Såg att mina liljekonvaljer precis har slagit ut också - ska nog plocka in en bukett idag...

Vad frodigt det växer i dina pallkragar..... Härligt!

Ha' en bra dag!
Kram
/Charlotte

Poppins sa...

Grattis i efterhand. Vi firade vår dag den 3 juni med god middag och vin.
Hoppas du haft en härlig tur bland trädgårdarna. Vädret är ju perfekt för trädgårdsrundan.
kramar från Poppins