torsdag 24 juni 2010

Otroligt växtkraft....

....råder nu för tiden i trädgården. Det är därför som inläggen har blivit färre, man vill bara inte gå in. Jag älskar dessa ljusa kvällar. Är det bara jag som tycker att allt är dubbelt stort i år. Det växer så det knakar.....är helt förundrad och förtrollad av hur fint allt är nu.



49:90 kostade denna skönhet på ICA i höstas.



Färgprakt....ja nästan höstfärger, men alunrot är en tacksam växt i hur många färger som helst.



Stjärnflockan har jag i flera nyanser, men saknar en helt vit...det vill jag ha!



En av mina egna frösådda penséer som kommer nu lagom när de tidiga nästan går i komposten. Detta är en favorit "Frosted Chocolate".


Så här i bröllopstider så verkar luftlöken riktigt förälskad.



Om vi öppnar avdelningen för pelargoner så är denna min älskling..... "Augusta". Ser ni att den är vit och röd på framsidan medan kronbladens baksida är helt röda.....det är så läckert.



Denna pellis är egen "tillverkning" dvs jag har tagit frön och sått dem i fjol. Denna har övervintrat och är kanske en "ny" sort. Den har inget namn ännu och jag funderar på vad jag skall döpa den till. Vacker med enkla rosa blommor och snyggt mönster på bladen.



"Catolican" är en pelargon med historia.



Får en pelargon se ut hur som helst??


Nu går solen ner. Luktärtorna har till slut blivit planterade på sina platser och jag hoppas att de trivs...de brukar de göra för här kan deras rötter växa djupt ner.


Jag önskar er alla en Skön och Glad Midsommar!

11 kommentarer:

Unknown sa...

Tack och detsamma till dig:) NU vet jag precis vad jag ska ha mina dräneringsrör av tegel till! Luktärter så klart. Tack för det fina tipset:´)
Ha en skön midsommar,
Charlotta
Cesars trädgård

Lotta 8`) sa...

Härliga blomsterbilder, passar ju alldeles utmärkt till midsommar!
Ha en riktigt härlig midsommarhelg ♥

Trollmor sa...

Vad jag gillar att få kika in i din pelargonavdelning :-)
Alltid lika kul att få se vad du har för spännande blomster.
Nu vill man verkligen inte gå in om kvällen, måste peta, måste kika lite till...
Hoppas att du får en riktigt mysig midsommarafton.
Många kramar Trollmor

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Så smart att plantera luktärterna i rören. Snyggt också.... Synd bara jag inte har några - i såfall skulle jag nog också göra det nu när du tipsat om det! Tack, får hålla utkik efter sådana......

Ja nu blommar och växer det så det står härliga till och tiden försvinner i ett nafs....

Önskar dig också en fin midsommar!
Kram Charlotte

Poppins sa...

Visst är det härligt ute i trädgården nu! Jag jobbar fortfarande så jag försöker hinna med att njuta på kvällarna - tur jag inte är så intresserad av fotboll. Kikar lite på någon match förstås.
Önskar dig en riktig härlig midsommar!
kramar från Poppins

Lena Andersson sa...

Det var läcker att sätta luktärter i dräneringsrör, jag har några som står har ledsnat på att ha taklök i dom.
Mvh Lena

ANNE I BIRKASTAN sa...

Å vad jag längtat efter att få kika in i ditt lusthus. Och mu äntligen fick jag både tid och uppkoppling att synka. Det har varit en fröjd för ögat att titta på dina bilder och läsa om en härligt student, hälsa så gott vet ja! Vi har njutit av ett varmt efirande här Östergötland denna
MIDSOMMAR OCH ÖNSKAR DIG OCH MAKEN EN HÄRLIGT HELG. KRAM ANNE SOM ANNARS ÄR I BIRKASTANmar och ka t atdt at

Vicky sa...

Både clematis och alunrot hör till mina favoriter. Trevlig midsommar.

Tigris Predikantan sa...

Fantastiska blommor och bilder!
:)

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Här är en till som har så svårt för att gå in på kvällarna, det är så himla härligt att vara ute och njuta nu när sommaren är som bäst.
Ha en riktigt fin vecka,
Lydia

Love Your Homes sa...

Hej... nog är det tur att jag har min kissekatt och att även han trivs med mitt sällskap. Jag kommer ju inte så långt för tillfället, det blir mycket korta utflykter.

Hoppas du har haft en härlig midsommar i gröngräset.
Kan nog tänka mig att din trädgård strålar vid denna tid.

Må så gott i påtandet......själv är jag världsbäst med vattenslangen, för jag gillar ju också min trädgård.

Kram