söndag 17 december 2006

Längtan till sommaren



Jag sitter vid mitt fönstret och tittar ut på regnet som står som en mörk gardin utanför. Längtan till den ljusa årstiden väller över en när det är så mörkt ute. Tittade på några bilder från i somras och hittade dessa från Tirups Örtagård utanför Lund.


Ett jättetrevligt ställe med en fin gammaldags örtagård. Man kan sitta ute i trädgården under träden eller i det lilla lusthuset och dricka örtte (eller kaffe) med hemmagjorda lavendelskorpor med humlorna surrande runt huvudet.
Här finns en plantskola och en liten mysig butik samt sist men inte minst huskatten.

Jag vet att snart vänder det och blir ljusare igen och det kan jag längta till även om det tända ljusen och julmyset inomhus just nu faktiskt kan få mig att till och med njuta av den mörka tiden.

Inga kommentarer: