söndag 13 maj 2007

Busfrö!

Idag har jag ränsade ogräs i rabatten. Det var perfekt väder för det efter regnet. Allt gick att få upp hur lätt som helst och luften var underbar, alla dofter och fågelsången. Man blir bara LYCKLIG! Vid min regnvattentunna finns en plätt där inget växer för tillfället så jag sådde tre påsar BUSFRÖ från KappAhl. Det kanske blir något klädsamt (Hepp!!) för rabatten, blandade sommarblommor stod det på påsen.

I en annan rabatt såg jag att katten hade börjat komma upp. Undrar just vilka frön den kommer ifrån?
Ha en bra vecka.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande att höra sedan vad det är för vackra sommarblommor - busfrön - som kommer upp.

Åh vilken söt katt som börjat komma upp ur jorden hos dig... Dom fröna vill jag gärna ha tips på... hi hi !!!

Ha en fortsatt trevlig dag !

Kram Kram
Carina

LISEN sa...

Hihi vad kul med busföna! De måste jag kika efter...perfekt present till små busiga gudbarn bland andra :-)

Anonym sa...

Thi,hi,hi!

Poppins sa...

Ja, det verkar vara ovanligt busigt i dina rabatter... Kul idé med busfrön. Kom att tänka på vår favorit Jamie Oliver som berättade om hur han sådde sallad tillsammans med sina små flickor. Ett bra sätt att få dem att äta sallad och grönsaker.

Lusthuset sa...

alla: Visst var det en bra idé av KappAhl. Spännande att se vad som kommer upp. Tänk om det är OGRÄS!!

Lin & Lavendel sa...

Vad kul med busfrön:)

Malin sa...

Ett sådant frö skulle jag också vilja ha...har aldrig sett kattfrön i min trädgårdsaffär...
Den var för söt pissen din...
Malin

Anonym sa...

Är här och hälsar på dig igen för att titta efter en uppdaternig :)

Kram Kram
Carina
(från Underbara små ting)