tisdag 11 december 2007

Tisdagstema: Kök

När jag såg att denna veckas tisdagstema var KÖK så blev jag så glad. Detta är mitt absoluta favoritrum i vårt hus. Där trivs jag allra bäst. Här lagar jag mat, bakar vilket jag tycker är roligt. Här sitter jag och läser, hör på musik och allt pyssel som jag företar mig gör jag i köket. Det är bara det bästa stället.

Här är mitt Sommarkök med vita gardiner och stolsöverdrag allt för att ge en luftigt och somrig känsla.

På hösten byter jag till mitt Vinterkök med lite mer färger och ett varmar och mer ombonat utseende. Jag har randiga gardiner blå överdrag till stolarna och många ljus i fönstret och på bordet. Alla måltider, utom rena "kalas" äter vi i köket. Det är stället där vi trivs.

PS. I morgon tänker jag avslöja vem som vann kransomröstningen. Ha en skön kväll.

3 kommentarer:

Poppins sa...

Jag är också köksmänniska och trivs alltid hemma i folks kök. Köket är verkligen hemmets hjärta och man kan utläsa mycket av hur köket är inrett.
Utifrån dina bilder ser vi att du är en person som kan sätta guldkant på vardgslivet och verkligen uppskattar att ha det vackert och ombonat kring dig. :) Fast det visste vi redan!
Ditt kök ser verkligen hemtrevligt ut och jag förstår att ni gärna intar alla måltider där.
Förresten, angående klänningar och Nobelfesten - det var drömmar... Jag skulle aldrig trivas i en sådan klänning och dessutom hade de inte passat mig alls... ;)
Jag gillade verkligen tårtkalaset och Pippi är ju en riktig idol för mig. Är uppvuxen med TV-serien och älskade alla filmerna, favorit var Pippi på de sju haven.
kramar

Karin sa...

Här är en till - som gillar kök alltså! :) Ditt kök (matplats) ser mysigt ut så jag förstår om ni gärna sitter där. Kul att du ändrar rummet efter årstiden. På vintern är det mysigt när det blir lite mer ombonat med fler ljus och mörka stolsöverdrag. Ha en fin onsdag! Kram Karin

Anne sa...

In The Kitchen! Det ser så mysigt ut omboat och trevligt att byta miljö efter årsdtid! Det ska bli så spännande i morogn med dörrkranstävlingen ... and the winner is....

En varm kväll önskar vi dig från Sthlm - ps blomstertårtorna var så läckra på Nobelfestens honörsbord!
Kanske något att sätta fingrarna i och försöka knåpa ihop själv!