måndag 21 januari 2008

Så fint det blev!


I helgen fick jag syn på en liten annons i vår tidning som meddelade att den fina möbelfirman K.A. Roos hade utförsäljning av sina visningsmöbler. Eftersom de har sin verksamhet (showroom och kontor) förlagt till Kulla Gunnarstorp strax norr om Helsingborg så lade vi vår söndagspromenad dit för att kika på de ganska ouppnåeliga möblerna som man annars bara fått beundra på bild. Mycket hade redan gått åt MEN kvar fanns 6 st underbara matrumsstolar i barockstil. De var helt fantasiska. Vi lånade hem en på prov och sade hela tiden till varandra att detta är ju tokigt... och... inte behöver vi matrumsstolar (även om våra gamla har börjat gå upp i limningen).....men som ni förstår så var denna halvhjärtade kampanj dömd att misslyckas. Vi hade båda två mentalt redan köpt stolarna. De passade hur bra som helst in i det övriga möblemanget både i färg och stil......

....så i skrivande stund så står det 6 nya fina stolar i matrummet. Kan ni föreställa er vad jag älskar dem!!!.....och jag som snart skall köpa en ny dator (den gamla börjar bli utsliten av allt blogganndet). Ville bara att ni först av alla skulle få se de fina stolarna. Ha en bra vecka.

6 kommentarer:

Karin sa...

Förstår på ditt sätt att skriva att ni verkligen inte kunde avstå från att köpa. :) De ser verkligen ut att göra sig perfekt hemma hos er. Jättefint! Så du är uppväxt i Stockholm. Det kommer bli mycket arbete för min del men jag vill verkligen få tid att upptäcka stan också. Imorgon är det tisdag och tisdagstema, om det hinns med. Ha en härlig vecka! Kramar Karin

Unknown sa...

Tillykke! Smukke stole!

Malin sa...

Ibland måste man nog bara gå på känslan och strunta i om det man hittat behövs eller är nödvändigt...som jag ser på bilden så är det ett fanatstiskt bra köp...jättefina och jag menar...ett sådant erbjudande är man ju dum om man missar...

Kram från Malin

Poppins sa...

K A Roos gör underbara möbler. Vi har flera gånger funderat på att köpa ett bokskåp men inte slagit till. Vilken lycka att hitta möbler på utförsäljning till ett vettigt pris. Stolarna ser ut att vara gjorda för ert hem! Hoppas ni får stor glädje av dem - ja, det är jag övertygad om att ni får.
kramar

Färjtorp sa...

Åå vad fint de blev med stolarna. De blev riktigt stiligt.
Kram Johanna.

Ängladröm sa...

Fina stolar. Jag förstår att det blev affär...

Kram Catharina