tisdag 18 mars 2008

Tisdagstema Elektriskt.....

Knepigt tema denna vecka! Det är ju så att jag föredrar antingen det underbara dagsljuset eller det levande ljuset framför "elektriskt" ljus......men egentligen vad skulle vi göra utan det?

I går under det stora snöfallet så tittar jag oroligt ut i mörkret genom fönstren för att se hur mycket det snöat och det var ju en hel del. Men för att riktigt kolla så tände jag den lilla lyktan vi har på yttertrappan och tittade ut i den snöiga vinternatten......och det var ju såå vackert med det milda ljuset och den nyfallna snön, mina helt översnöade trappdekorationer och de mysiga ljuset från grannens hus.......så det är ju inte så dumt med lite elektriskt ljus i alla fall.


Här hittar du fler tolkningar av tisdagstemat!


5 kommentarer:

Rajson sa...

Vackert. JA, det är bara att gilla läget. Men det skär i hjärtat när man tänker på fina vårblommorna var.Hoppas att de klarar sig under snön!

Anonym sa...

M mmm vilken härlig blogg jag hittade genom tisdagstema. Jag älskar trädgård o blommor.

Anonym sa...

Vad fin bild på snön. Det är vackert men den behöver ju inte komma nu. Kul att jag ramlade på din blogg. Jag bloggar också om trädgård och har en nystartad fröfirma. Ha en bra kväll // Solan

Anonym sa...

Även det elektriska ljuset kan skapa stämmningar, eller hur. Men mysigare med ett tänt ljus.
Lissen

Karin sa...

Jag hann inte med tisdagstemat igår men kul att se hur du tolkade det här temat som jag också tycker är jättesvårt! Föredrar ju också levande ljus och dagsljus. Men oj så mycket snö ni har fått. Ligger det kvar!? Här i Göteborg skiner solen härligt nu. Men lite snö ligger det kvar därute. Får se om jag "vågar" mig på att påska till det ute i trädgården. :) Ha en fin onsdag! Kram Karin