fredag 11 april 2008

NU......

.... har jag gått och riktigt "gosat" till det i växthuset för tiden är här när man kan sitta och njuta i den goa värmen....lite tråkigt med bubbelplasten men den åker ju bort så småningom för nu behövs den verkligen. I natt var det frost. Den rosblommiga kudden från Rusta blev riktigt fin.

Jag köpte häromdagen ett gäng vackra violer eller minipenséer som förgyller tillvaron i växthuset samtidigt som de doftar underbart.

Dessa ljuslila sötnosar skall jag ha under köksfönstret. De har en så fantastiskt fräsch färg.......

....som tillsammans med minipåskliljan (jag nändes inte ta bort den) blev en fin och lite annorlunda färgkombination.

Den lilla dubbla primulan fick ett nytt liv efter flytten ut i växthuset.....för inne i köket trivdes den inte.

Blomstolen har nu fått flytta utomhus och efter komplettering med några olika sorters taklökar blev det inte så dumt.......

.......och SNART närmar sig pelargontiderna. Det är väl härligt, men än så länge får mitt senaste nyförvärv Chaterine Wheels en vacker vit stjärnpelargon stå i tryggt förvar i fönsterkarmen.

Ha en riktigt skön vårhelg allesammans!

9 kommentarer:

Karin sa...

Så mysigt det ser ut där i ditt växthus! Hade gärna slagit mig ner och tagit en kopp kaffe. Du är duktig med ditt pysslande, jag blir sugen på att fixa någonting själv. :) Jag köpte ju en likadan primula till påsk men tyvärr tog snön och kylan den. :( Vilken ljuvligt söt stjärnpelargon! Ha en härlig helg och tack för dina gulliga kommentarer om bilderna i senaste inlägget. Stor kram!

Poppins sa...

Måste vara härligt att ha växthuset och mysa i. En annan får titta ut genom fönstret och vänta på att utemöblerna kommer fram om någon vecka.
kram

Anonym sa...

Hade gärna satt mej i korgstolen med en kopp kaffe o en muffins =)
Jag har en del pelargoner men din har jag nu skrivit på min "måstehalista"... Hoppas snart solen strålar i ditt växthus! kram

Annie - Annalunda sa...

Så underbart fint!!! Helt och hållet i min smak! Härliga blomster...och ljuvliga bilder!

En Annalunda leverans är på väg! :) Ha en skön helg!

Kram Annie

C De-sign sa...

OJ, så inbjudande och fint du har det i ditt växthus!!!! Man vill bara slå sig ner och njuta.... Tack för fina bilder!
Ha en fin helg!
Kram fr C

Kattfot sa...

Det ser så fint ut! Åh så mysigt att sitta där och njuta av en kopp te, en god bok och njuta.

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Vilka underbara blommar du har skaffat, man kan nästan känna doften. Vilket inbjudande växthus :)
Må så gott!
Helene

Trollmor sa...

Åh, där hade jag gärna slagit mig ned, så mysigt!
Vackra blomsterbilder.
Jag längtar också tills det är dags att börja påta och pyssla med alla blommor.
Hoppas att du fick en skön helg!
Kramar

Malin sa...

Vilka bilder och nu ångrar jag att jag inte gjorde i ordning i växthuset istället för att gräva...då hade jag kunna gå in där och sätta mig en stund mellan varven...ja ja...det står där det står och väntar snällt på mig.
Rusta har en massa fina saker numera och jag har närapå blivit storkund där...speciellt vad gäller trädgårdsgrejer och målarffärg...köpte deras tyg i metervara och har sytt en tjock dyna som skulle vara utomhus...men se det ville inte lurvekatten....hon har tagit den som "sin" sovdyna och ligger varje kväll på den då vi kikar på tv:n...får bära ut både katten och dynan misstänker jag.

Kram från malin