lördag 30 augusti 2008

Den Stora Trädgårdsfesten på Sofiero...

En första liten rapport. Vädret var ett underbart sommarväder. Vilken otroligt tur de har. Mycket folk och mycket spännande att se. Bilderna blir många, men här kommer några smakprov.

Varje år anordnas en "Hanging basket"-tävling och i år fanns det ovanligt många fina korgar. Dessa gillade jag bäst.


Strax intill pågick en liten marknad kallad Närodlat, där lokala odlare och gårdsbutiker visade upp och sålde sina produkter. Detta med närodlat ligger mig varmt om hjärtat och dessutom är grönsaker och frukt så vackra att titta på. Här blev kassen tung av stenungsbakar surdegsbröd och getost marinerad i kryddor. MMmmm!!

Ett trevligt inslag var att Bo Hagström, han som gör de underbara programmen Solens mat var där och gick och småpratade med odlare och besökare samt lagade mat tillsammans med några Av Sofieros kockar. Mycket uppskattat.

Nu är det sena natten så jag avslutar med en bild på en soffa i bara rosor "Rosernvila" .....

....och några vackra lyktor som hängde i träden och som väcker starkt habegär hos mig.

Jag får återkomma med en andra rapport och lite fler bilder om ni orkar med det. God Natt och ha en skön söndag!

9 kommentarer:

Marina sa...

Fina bilder! Gillade den där med planteringen i pumpan och den med lilla sedumtaket extra mycket.

Anonym sa...

Så underbara bilder önskar man bott närmare Sofiero!
Kram huset på backen

Ninni sa...

Ojoj vilka vackra bilder! Bilden på soffan ser ju helt fantastisk ut!
Brödet bakat i stenugn och den marinerade getosten skulle jag alls inte tacka nej till nu...
Kram Ninni

C De-sign sa...

Hej
Så underbara bilder du visar oss.... härligt med så mycket skönhet och kreativitet! Jag har utlottning inne hos mig, välkommen in! Ha en bra start på veckan! Kram fr C

Poppins sa...

Ja, tack, vill gärna se fler bilder. Vi kom aldrig iväg till Sofiero i fredags så jag fick aldrig chansen att hålla utkik efter någon som linkande omkring med kameran i högsta hugg. :)
kram från Poppins

Kattfot sa...

Härligt det ser ut! Den glada pumpan gillade jag allra mest. :) Ser fram emot fler bilder.

Kram Catrin

Karin sa...

Det ser verkligen ut som det var en trevlig fest! Så mycket vackert att se på. :) Och dina bilder är underbara, ser fram emot fler! Ha en skön vecka!

Kram Karin

Ps. Lyktorna väckte även mitt ha-begär. Spanar på lyktor till växthuset. Vi kommer behöva massor. :D

Annie - Annalunda sa...

Så mycket vackert..och så fantastiska bilder! Duktig fotograf! Rosensoffan är ju alldels bedårande...tänk att få vila på en sådan... :)


Jättekram och ha en skön vecka!
Annie

Erika sa...

Mmm den där rossängen doftade så underbart. Trodde knappt den var äkta först. Det var lite mycket folk men helt underbart väder. Helt klart resan ner från Göteborg. Ser fram emot mer bilder från dig då jag inte är en mästerfotograf.