måndag 11 januari 2010

Fototriss: Så ser det ut där jag är idag.

Ja, här håller vintern fortfarande stadigt sitt grepp om trädgården, skogen och stranden.



Kallt är det som bara den i växthuset. Jag hämtade in kuddmossa som jag förvarade där och var tvungen att tina den i micron....har ni gjort det någon gång? Det gick bra och doftade lite skog.


Måsarna vid dammen såg lite borttappade ut och det brukar minsann inte dessa fåglar göra. De flesta stod helt stilla på ett ben och värme väl det andra i sina mjuka fjädrar. Vita måsar mot vit gnistrande snö är inte helt fel.



Det rosa slottet i skogen (Pålsjö slott) har något av sagoslott över sig och är mycket vackert i solig vinterskrud.

Ja, nu vet ni hur det ser ut här idag. Vinter fortfarande, sol och ca 2 minusgrader.

Vill ni titta på fler Fototrissar så hittar ni dem här.

11 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Blev så förälskad i fåglarna på stranden. Makalöst vackert och så mycket känsla i dem.
Kul och se Pålsjöslott har aldrig tänkt på det faktiskt.
Här ligger det tom snödriver på vägen fortfarande.
Blåsten flyttade runt lite häromdagen när det blåste.
ha det gott
Tycker absolut att du skall testa att grodda.
Annika

Lotta 8`) sa...

Fniss.... nej, jag har aldrig tinat mossa i micron men får nästa lust till det bara för att känna lukten :)
Det ser tomt ut i ditt växthus men snart kommer det säkert vara fullt av växter. I dag var det betydligt ljusare när jag åkte hem från jobbet - härligt!
Bilden med måsarna är underbar!!

Ha en bra vecka :)

SKOOGSTROLLET sa...

Vad kul att se dina pallkragar. Har du dragit några bra lärdomar om vilken storlek som är smidagast att använda? Jag är även nyfiken på om du tänkt på vilket avstånd det är bra att ha emellan. Dessutom undrar jag vad den med högst kant används till.

Jag tog nämligen och roade mig med att med fötterna som måttstock placera ut mina tänkta, men jag är inte nöjd med avstånden och har inte helt hundra bestämt storleken på dem heller så att det ser vettigt ut. De kommer ju ändå vara synliga från vardagsrum och sovrum och i det engelska trädgårdsprogrammet gav de ju inga tips om storlek, bara en massa om gödsel ...

Anonym sa...

Brrr, måste vara kallt att stå i kall snö ändå upp till knäskålarna :)
Stackars små smala ben...
/Helena

Poppins sa...

Det är många vackra dagar nu och det gäller att passa på att njuta. Det är nog tufft för fåglarna, dock. Men konstigt nog samlas de inte alls kring talgbollen eller maten som vi lagt ut. Det måste vara ett finare kalas någonstans som lockar mer...
kramar från Poppins

Jah Hollis sa...

Jag gillar de huttrande måsarna bäst. :-)

Love Your Homes sa...

Det hade man nog inte tänkt sig, vare sig tina mossa i micron eller att måsar kan se oskyldigt söta ut.
Jag tycker det kan vara vackert med lite rejäl vinter, sol och knarr under skorna....
Kram

Poppins sa...

Mitt tips:
Audio Video på Söder i Hbg. Du beställer fotona via deras hemsida och hämtar dem sedan i affären.
http://www.fujicolordigital.se/index.asp?c=997
Du kan också göra fotoböcker hemma i lugn och ro om du kostnadsfritt hämtar hem deras program. Sedan hämtar du boken i butiken.

Poppins sa...

Oj, det var fel hemsida. Den går till deras nationella sida. Använd istället:
http://www2.radiocity.nu/sections/index.php

När det gäller fotoböcker fick jag precis följande tips som jag ska kolla upp eftersom ovan är inte lika bra - däremot deras förstoringar är kanonbra.
http://www.myphotobook.se/index.php?page=STATIC_HOME

Ninni sa...

Stackars, stackars små fåglar! Hur klarar de egentligen den här hemska kylan med samma klädedräkt året runt. Hos oss äter de frön från våra automater så vi hinner inte med att fylla på:)
Vda bra att veta att det går att tina mossan i micron:) Det hade jag aldrig tänkt på/vågat testa. Men ofta är det ju så att den är stelfrusen när man ska ha den.
Må så gott!
Kram Ninni

Olga T sa...

Å så söta fåglar. Vet du vad det är för sort? Inga vanliga måsar det där. Men så söta! Får nog hämta fägelboken.