söndag 4 april 2010

Min egen Konstrunda!

Under påskhelgen startar diverse Konstrundor runt om i Skåne. Det är alltid en stående sysselsättning på långfredagen att åka en runda häromkring...så också i år. Detta blev emellertid en kylslagen åktur...jag tror inte jag frusit så mycket ens i vintras....men det är väl det att man trodde att våren hade kommit och det hade den absolut inte gjort i fredags.

När jag kom hem och kollade mina bilder i kameran så visade det sig att jag inte tagit en enda på något "riktigt" konstverk utan bara på annat vackert. Dessa bilder får bli min egen lilla Konstrunda.....hoppas att det går lika bra.















Här kommer däremot ett konstverk som vi tittat på många gånger, men denna gången slog vi till. Ett fårhuvud utfört i keramik av Sonja Andersson i Strandbaden. Jag tycker den är så fin och är säker på att den kommer att pryda sin plats i trädgården.





Sista bilden blir mina reakrokuslökar som blommar som bara den i växthuset. Tjusigt. Ha en fortsatt bra och skön påskhelg.

9 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Vet du jag gillar ALLA dina bilder i ditt inlägg!! Jätte härligt, helt i min smak!

Karin Lindström sa...

Åh, jag bara älskar din konstrunda! Det faller mig precis i smaken, jag är lite svårflirtad när det gäller konst annars *ler*.

Jag bara älskar alla dina andra bilder också. Sååå mycket fint. Snart har vi kommit lika långt med våren häruppe också;)

Ha en fortsatt skön Påskhelg!

Många kramar

Karin

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Jättehärliga bilder med skön känsla och färg!

/Charlotte

Anci sa...

Dina bilder är så vackra och härligt vårliga. Vi har snö i Stockholm idag, inte direkt vår :)

Kram
Anci

Vicky sa...

Det var ingen dålig konstrunda du bjuder på. Vi har också en konstrunda i vår kommun varje påsk. Men jag jobbade i år och hade inte möjlighet att åka runt. Tur att jag fick njuta av din konstrunda då.

Annika Christensen sa...

Tack för denna visning!
Då fick jag också komma på konstrunda. Ljuvligt att se på.
Jag har varit på La Gomera hur kunde jag glömma att skriva det.
Har vilar för mycket kanske???
Ha det gott
kram
Annika

Malin sa...

Det där som är "annat vackert" ser verkligen trevligt ut...skönhet och vackra saker är väl ens eget tycke o smak...Du visar oss otroligt vackra bilder...

Kram från Malin

Marie sa...

Vilken härlig runda ni fick! Så läckar bilder som alltid. Men jag håller med dig, det var kallt och jag var glad att jag fick vara inomhus den dagen.
Ha en bra dag!

Poppins sa...

Vi var också hos Sonja A och jag tycker mycket om hennes tavlor. Fåret såg jag dock inte men det beror ju på att du redan lagt beslag på det. Jättesött!
Själva kom vi hem med en litografi från Elisabet Taylor i Borstahusen: en barkbåt på väg mot äventyr .
kramar från Poppins