söndag 10 oktober 2010

Dimmiga gatan......

....... var det verkligen här hos oss i morse. Vackert och lite murrigt i luften.



Trädgården var insvept in i ett vitt töcken. Fint är det tycker jag......


.......men så såg på termometern att den hade varit nere på 0 grader och mina stora pelargoner står fortfarande ute!! Det verkade dock som det gott bra som tur var.



Fortfarande blommar vissa tappra rosor som här den vackra Martin Frobischer.

Det är härligt att frossa i vacker ljung.

Härligt djupblå lavendel har jag också skaffat för att användas i denna höstens stora projekt..... mer om det senare.



Årets första julpyssel är också avklarat i och med planteringen av några amaryllislökar som fick komma med hem från Trädgårdsfesten på Sofiero. Nu står de i alla fall i sina krukor och har väl god tid på sig att komma till jul hoppas jag.

Solen tittade fram på eftermiddagen och det blev riktigt skönt. Hoppas att det håller i sig till i morgon då den stora planteringen skall gå av stapeln.

6 kommentarer:

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Så vackert du har det hos dig... Höstdimma ger sånt magiskt skimmer, helt fascinerande...... Åh... amaryllis... fint!

Kram Charlotte

Marina sa...

Jultankar redan - ja, det är kanske dags för amarylisfunderingar snart.

Fina rabattbilder!

Kram!

Nässelblom och choklad sa...

Vad fint det är med dimman och höstkänslan i trädgården. Tråkigt bara om det fryser för då blir det så tomt. Än hoppas jag få behålla lite blommor och blad ett tag till. Tur att din pelargon verkat klara sig!

Malin sa...

Det verkar som om det är stora saker på gång inne hos dig...spännande!
Amaryllisarna börjar fresta även mig men hittills har jag hållit emot...tror inte det går så länge till innan jag har några på plats.
Det är vackra bilder du visar från din dimmiga gata...tror kanske att du också har haft sol de senaste dagarna o visst är det en vacker tid.

Kram från Malin

Skomakartummen sa...

Vad mystikt och lungt det ser ut att vara. Konstig nog blommar mina pellisar sååå fint fortfarande, undrar hur länge man vågar ha dessa kvar ute. Kram kram Sari

Ledighetsparadiset Solåkra sa...

Dimmiga gatan var en helt otroligt vacker bild. Det gäller att fånga de magiska stunderna med kameran också - och det har du gjort