söndag 12 augusti 2012

Tusen trädgårdar



I Rydebäck besökte vi Lars och Gunillas stora härliga medelhavsinspirerade trädgård.




Därefter tittade vi in hos pelargonvännerna Veronika och Kjell i Glumslöv. En stor underbar
trädgård med perenner, rosor, fruktträd men framförallt PELARGONER.....och massor av dem,
den ena vackrare än den andra



.





I Glumslöv bor även Ingemo och Per vars trädgård vi besökt många gånger men som man aldrig tröttnar på.






Ett fynd för mitt matsalsfönster var denna vackra ljusstake som genast hittade sin plats i fönstret, man kommer ju aldrig hem tomhänt efter ett besök hos Per och Ingemo.

Roligt att vi fick en liten trädgårdsrunda i alla fall när nu den "riktiga" blev inställt pga förkylning...typiskt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken vacker ljusstake!

Ranunkel i rabatten sa...

Jag hann också med två trädgårdar i går. Det blev bara två, sen hade 4,5-åringen och 3-åringen tröttnat, men fint var det. Ikväll har jag tid att uppdatera min blogg om besöken. Visst är det fantastiskt att människor visar upp sitt allra innersta, sina trädgårdar på det här sättet!

Agneta sa...

Vilka fina ljusstakar, jag har också varit där för några år sedan. Man skulle kunna flytta in där!
Jag kom bara iväg på en liten runda i år. Det blev till Gunnel Carlsson i Arlöv och två till som jag inte kan förstå vad dom ville visa upp!
Kram Agneta