torsdag 19 april 2007

Att gå och köpa mjölk.

När jag igår upptäckte att mjölken var slut tog jag en promenad i det fina vädret för att köpa ny och då fick kameran följa med. Jag brukar inte ha den med när jag går och handlar, men dagen innan hade jag från bilen sett detta fantastiska magnoliaträd som blommar. Det är nog det största jag har sett. Helt fantastiskt, som ett rosa fluffigt moln.

När jag ändå hade kameran med mig vaknade mitt "bloggöga" till liv. Detta vackra blommande körsbärsträd växer i en trädgård intill........


......och inte långt därfrån var det helt gult av blommande forsythiabuskar.

Vid ett gammalt gult hus växer denna roliga buske och blommar med små runda vita blommor som ser ut som små klockor. Vet inte vad den heter men det vet nog någon annan, men det var en vacker färgkombination med den vita blomman och den vackra tegelväggen.

Hemma på min egen gata upptäcker jag en grannes blommande körsbärsträd. Så vackert!! Att jag aldrig lagt märke till det förut, tänk så hemmablind man blir.........


.......tala om romantiska blommor!
Vid min egen trapp blommar dessa små söta pärlhyacinter. Inte riktigt vanliga utan nästan dubbla.
Det verkar kanske tjatigt att prata om allt som blommar, men det verkar som allt kommer på en gång i år. Har aldrig tänkt på det förut. Märkligt att titta på dessa bilder där solen skiner så vackert för ute regnar och stormar det.
Ha en skön helg!


11 kommentarer:

mossfolk sa...

Vad härligt somrigt med alla blommor! Jag älskar magnolian. Det är verkligen en vacker buske (träd?)!

Anonym sa...

Är det inte helt underbart när träden blommar? I brist på en egen njuter jag av alla andras magnolior!

Lusthuset sa...

mossfolk: och karin a: Visst är magnolian en fantastiskt och ganska "osvenskt" träd. Den ser ut att höra hemma längre söderut. Synd att den blommar så kort, men som Povel sa.: "Underbart är kort" och visst måste man få njuta av grannarnas fägring. Ingen av dessa buskar och blommor utom pärlhyacinten finns hos mig. Ha en skön helg, här snöade det nyss.

Birgittas minnen sa...

vilken otroligt sprakande växtkraft, så vackert. Tänk att ni har det så fint redan och magnolia kan jag bara drömma om här.

JULIEK sa...

...men såååå ljuvliga ocg vackre bilder. Tenk her er det hvitt på marken.

n o r d i n g å r d e n sa...

Men herregud vilka vackra bilder på helt underbara träd!!! Va ljuvligt att få se såna!!! Ha en bra helg!! Mari.

Lusthuset sa...

birgitta: och julie k: Var glada att ni har ert vackra var när allt är utblommat här. Det snöade faktiskt några minuter idag samt att det blåser svinkallt. Brrr. Ha en skön helg!

guldkant på livet: Tack för det! Ja de är verkligen en vacker tid, men kortlivad. Gick förbi körsbärsträdet och det hade redan tappat det mesta av sina blommor. Man får verkligen passa på att njuta. Ha en skön helg du med.

Husbilsresan sa...

Oj,vad våren kommit långt hos er där nere.Vilka ljuvliga bilder...man kannästan känna doften från dom blommande träden.Underbart!!!
Kram på dej!

Lusthuset sa...

solkatter & dammråttor: Ja men det går bara så fort. Bara på dessa dagar har mycket redan blommat över. Man får verkligen njuta medan det varar. Kram tillbaka.

Jordgubbar med mjölk sa...

Åh så fina blommor, blir alldeles vårrusig!

Lusthuset sa...

jordgubbar med mjölk: Visst blir man det. Det går över så fort bara. Synd, men gudavackert är det. Nu har boken börjat slå ut och det är bland det vackraste som finns. Ha en bra vecka.