söndag 23 september 2007

Höstbilder!

Katsuraträdet sprakar i alla höstens färger och doftar nybakade kanelbullar eller nykokt knäck lite efter ens egen sinnestämmning.





Har knappast sett ett träd (skulle möjligtvis vara lönnen) som uppvisar en sådan skala av färger som katsuran gör. När solen skiner på det är det helt otroligt vackert.

Återbesök i äppelträdgården

Sommarljus, vita blommor som fjärilar i luften. En av trädgårdens vackraste blommor.

Silveraxet blommar med kritvita blommor mot brunröda stjälkar och blad.

Äntligen blommar även doftlilja, den har verkligen tagit tid på sig, brukar annars blomma under sommaren. Doftar underbart.

Blommor från doftpelargonen 'Chocolate Peppermint'

"Gåbortspresent" i hösttid.

Jätteverbenan

En fortfarande ganska pigg liten snigel som har sin gång på hortesiabladet.
Ha en skön höstvecka och njut av alla fina färger som kommer mer och mer.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra höstbilder! Vilken otrolig katsura du har...och väldigt fint arrangerat runt omkring. Jag hade köpt en med en gång om jag bara visste vad jag skulle ha den (kräver lite planering eftersom den vad jag förstår blir stor med tiden!?). Är det ett Silverax brunette du har? Står på önskelistan det med....

Ha en fin vecka! kram

Linda Lunda sa...

Vad härlig din katsura är. Min är fortfarande grön... vilket jag ändå är glad för..
Linda

Poppins sa...

Jag bara tittar och njuter. Sååå vackra foton, du är fenomenal.
kramar

Birgittas minnen sa...

Underbara bilder, skänker sådan stämning.

Anonym sa...

Där fick du med flera av mina absoluta favoriter; katsuran med sina vackra, mjuka blad och härliga höstfärger, sommarljus med sina vita fjärilar som fladdrar i vinden och jätteverbenan som... ja... bara är så läcker!
Vackra bilder!!

Anonym sa...

Katsura - absolut ett av de vackraste höstträden - underbara färger. Så mycket fint det blommar hos dig - såg att mitt Sommarljus börjar tröttna och har endast enstaka blommor men det är ju så det skall vara. Doftpelargonen var ju för söt! Jag har några pellisar på balkongen och de blommar så fint, tar jag in dem så slutar de nog blomma i värmen inomhus... Ha en bra vecka 8`)

Lusthuset sa...

alla: Tack för era uppslattande kommentarer, jag bara växer och det känns så bra. Katsuran kan man tala länge om, men jag ser nu att den börjar bli lite kal i toppen så snart ligger väl hela härligheten på gräsmattan och så är det bara att vänta på en ny lövskrud till våren. Idag har det varit rena sommaren och jag hade turen att kunna vara ute och njuta (se nytt inlägg). Det som blommar fortfarande njuter man ännu mer av nu. Ha en fortsatt bra vecka allesammans. Kramar.