söndag 25 januari 2009

Fototriss: Ätbart

Detta var minsann inte lätt.....att välja ut bara tre bilder på ämnet Ätbart, som innefattar så mycket härligt, som odling, fina, goda råvaror och till slut det färdiga resultatet. Så får det bli!!

Odling. En bild från min lilla mikroträdgård bestående av ett antal pallkragar, men som ändå ger ganska hyfsad skörd.


Råvaror. En bild på min favoritråvara, som är fisk. Vacker god och nyttig.

Ett gott hembakat valnötsbröd är ett ätbart resultat av kökspysslet.


Mer Ätbart hittar du här.

16 kommentarer:

Marie sa...

Jätte läcker trisstrio på temat ätbart! Om man nu måste välja bild blir det brödet, osten......och kanske lite vin ;-). Ha en bra vecka.

Anonym sa...

Å va svårt att välja..men brödet faller mej mest i smaken, tror jag bestämt, just nu,valnötter en favorit,så gott.

Anonym sa...

Men vilka härliga bilder, alla tre!

Karin sa...

Det här är verkligen ditt ämne! Så är ocså din tolkning och bilderna underarm. :) En nackdelen är att jag blir hungrig (och inte planerar att äta mer idag). Ha fin start på nya veckan! Kram Karin

Anonym sa...

Mmm, det var mysiga bilder på något ätbart. Fint naturligt ljus som faller på godsakerna.
Hade:-)

Ninni sa...

Som vanligt så fint alltsammans! Och så gott det ser ut! Valnötsbröd brukar jag också baka, faktiskt ett av mina favoritbröd, efter ett recept från Anna Bergenström när hon jobbade på DN.
Fisk, rotfrukter och grönsaker är är det jag allra helst skulle äta om jag fick bestämma varje dag;)
Må så gott!
Kram Ninni

Anonym sa...

Jättefina bilder allihop / ha en bra dag

Synnøve. sa...

Fina bilder du fått till.
Gillar nog den med brödet bäst.
Kram Synne.

M A Friman sa...

Vilka underbara bilder. Brödet/osten är helt perfekt.

Anonym sa...

Åh, vilka vackra, fräscha bilder! Nu blev jag hungrig! :o)

Nässelblom och choklad sa...

Så mycket gott! ja, det är svårt att välja bland allt smarrigt ätbart som finns. Fina bilder. Gillar också att titta på dina bilder med våraningar. De är så upplyftande - längtar!

Anonym sa...

Härliga bilder hos dig!
Brödet blir min favorit hos dig.

Ha det gott // Nettan

Anonym sa...

Fina bilder alla tre! En bit av det sista brödet hade suttit fint nu :-)

Anonym sa...

Bilderna passar min smak för ätbart.Det var länge sedan vi träffades i Ängelholm på föreläsning.Ha det gott. Anita

Anonym sa...

Väldigt snygga bilder men den första blir nog favoriten

Unknown sa...

Du verkar vara en nyttig person som äter så bra och vackra saker. Påminner mig lite om antroposoferna och den mat de äter. Verkligen läckra foton där 1an är min favorit, eftersom du odlat dem själv i dina pallkragar.