måndag 5 juli 2010

Måndag

Dagens skörd från pallkragarna, potatis, rödbetor och pyttesmå morötter. Jag ser det snarast som en gallring för att de kvarvarande skall bli stora och fina. Dessa var i alla fall en god och nyttig lunch.





Glasögonen gick sönder och en bit av en plomb trillade väck. Suck!! Tid i morgon hos optikern. Tandläkaren har semester...hoppas att det håller ett par veckor om jag tuggar försiktigt.



Köpte i alla fall en ny klocka...jättefin och snygg! Billigare än att köpa ett nytt klockarmband. Tänka sig!



Mjuk musik fyller växthuset tillsammans med doften från grannens grill....doftar gott, själv är jag värdelös på att grilla. Upptäcker en tjuv på tomaten som jag missat. .



Det ser ut att bli regn...kan man hoppas på det så slipper jag de tunga vattenkannorna i kväll .

3 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

En sån fantastisk skörd, det finns knappast något vackrare än nyskördade grönsaker från den egna täppan...inte godare heller förstås! :o)
Ha en fin vecka,
Lydia

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vilken ljuvligt god gallring det ser ut att vara - mums! Såå fina penséer (eller violer?)... Är det dom du dragit upp själv? Väldigt ovanlig färg - Vad heter dom?

Usch med glasögon och tänder.... Haverier verkar sällan komma ensam. Men kanske inte så ofta istället... :-)

Ha det gott!
Kram Charlotte

Ninni sa...

Det är ju något som jag kommer att sakna nu när jag inte har trädgård längre...att kunna hämta potatis och kryddor direkt från landet.Det är ju så härligt! Men kanske går det bra att odla i en hink på balkongen också...:)
Portugal är ett jättemysigt land som jag verkligen kan rekommendera. Många fina råvaor, färsk fisk och skaldjur, frukt och grönsaker, gott vitt vin - vinho verde. Grillas gör det dagligdags här runt oss. Grillade sardiner är vardagsmat.
Må så gott!
Kram Ninni