onsdag 12 december 2007

....and the winner is!

Nu är drörrkransomröstningen avgjord! Tack alla snälla, söta bloggare som tog sig tid att rösta. Den "krans" som fick flest positiva omdömen var faktiskt mitt hjärta, vilket naturligtvis gläder mig speciellt mycket. Vinnaren bland de "officiella" dörrkransarna blev krans nr 3 från 2005 som gjordes på hösten och som jag också tycker mycket om.

Maken fick agera Herr Fortuna och drog Fritid ur min tomatskål där jag samlat alla lottsedlarna.....så det är bara att gratulera dig! Du kommer att få en liten julklapp av mig endera dagen. GRATTIS! och TACK alla ni andra också. Vi kan kanske göra om det, för det var spännande.



Ha en skön och fin luciadag i morgon. Vi skall ha det traditionella Luciakaffet på kvällen och jag har bakat lussekatter, mjuk pepparkaka, tre sorters småkakor och mandelmusslor för vid detta tillfället duger inget annat än hembakat. Har dukat (vilket är det roligaste) och pyntat så nu är det nog färdigt för gästerna i morgon. Skall se om jag kan fota bordet i morgon när det blir ljust för det är alltid roligt att se hur jag dukade i år eftersom jag gör det varje år.

6 kommentarer:

Birgittas minnen sa...

Åh, vad glad jag blev när fick veta att jag hade vunnit en julklapp, det händer inte så ofta precis. Är så nyfiken på klappen, jättespännande. Vilken trevlig tradition att ha Luciakaffe på kvällen med så mycket gott hembakat. Det verkar mums, vi på bloggarna får äta med ögonen när vi får se dina bilder. Har skickat ett mail till dej. Kram och ha det gott.

Eleonor (Elle) sa...

ja , den är underbar .... o grattis till Dej som vann!!! Förresten så var alla kransarna underbara ... och en lisa för själen att titta på ! Ha det gott ... kramar till ER alla ... från mej ,, Elle

Poppins sa...

Grattis till Birgitta på Fritid! Tycker det är kul att ditt eget hjärta blev så omtyckt. Men det är något speciellt med den enkla designen som nog tilltalar oss alla.
Ha en mysig lussedag och ät många goda kakor!
kramar

Karin sa...

Det var verkligen en fin krans och kul att Fritid vann! :) Ska bli kul att se ditt dukade bord. Ha en fin lucia. Kram! :)

Anonym sa...

Grattis Fritid! Njut av den kommende vinsten Lusthusets skaparinna är superduktig på att pyssla fram fina saker - vilket vi bloggare ofta får se bildbevis på.
Önskar Lusthuset en underbar Luciakväll - önskar att jag kunde vara med med min familj.
Glad Lucia

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, himmel så många vackra kransar du gör, otroligt fina!! Och ditt kök är såå snyggt och hemtrevligt!! Ha en bra tredje advent önskar Mari.