tisdag 18 december 2007

Tisdagstema: Stor......


......är idag min längtan efter våren, ljuset och det spirande nya livet.

Om ni sluter ögonen kan ni höra det tidiga försiktiga fågelkvittret, den första humlans brummande. Kan ni känna den tidiga vårsolens värme vid husväggen där du sitter med första utefikat i handen. Kan du känna doften av fuktig jord färdig att så småningom ta emot de första små frösådda plantorna. Ja, just vid denna tid brukar jag alltid drabbas av den stora vårlängtan mitt bland alla jultomtar, julgranar, glitter och ljus. Snart kommer den förhoppningsvis....VÅREN!

10 kommentarer:

Karin sa...

Vilken klockren tolkning! Min vårlängtan är också stor och kommer att bli ännu större efter jul då alla ljus plockas bort. KRAM!

Anonym sa...

Oj...min längtan är också stor...!!!
Fy...har du haft inbrott...vad obehagligt!
Hoppas att du har repat dig efter detta...kram från en Clara som undrar var tiden tar vägen...hinner ju inte blogga:) Kraaaammmm

Anna - På landet Mot skogen sa...

Åh, nu drar det i hela mig... Så där underbart får man väl inte skriva om våren, mitt i mörkaste vintern ;)? Jag älskar våren, det är min favoritårstid. Bland det bästa som finns är att se de första vårtecknen, speciellt den första tussilagon...
Ha en bra (vinter)dag!

Marina sa...

Ännu längtar jag inte till våren. Jag är så nöjd så med den tid vi har nu. Jag vet dock att jag ganska snart kommer att börja längta och planera för fullt.

Anonym sa...

Håller fullständigt med dig...Längatan till våren är stor..värmen, ljuden, ljuset och allt annat...snart är den här för tiden går så fort så fort....

Kram från Malin

Anonym sa...

Oja... VEm längtar inte efter våren? Fast just nu är det inte så farligt för min del, men i januari, februari håller jag på att bli skogstokig och vill ha vår med en gång...
Ha en fortsatt trevlig kväll!

Poppins sa...

Det låter härligt... Och så mysigt att se den flitiga humlan. Snart är vi där. Nu vänder mörkret och vi går mot ljusare tider.
kramar

Lusthuset sa...

Tack allesammans för era goa kommentarer. Visst måste vi njuta av varje tid för sig......men vad jag längtar mest efter är ljuset. Själv sitter jag här och tycker synd om mig själv som har ont i halsen...är det inte typiskt lagom till jul. Ha en bra fredag. Kramar till alla!

Karin sa...

Äsch då! Inte kul med halsont. :( Jag har haft lite ont under veckan jag med men tror att jag lyckats mota det. Jag hoppas du blir bra till jul! Tack snälla för senaste kommentaren inne hos mig. Dina kommentarer ger mig alltid sådan glädje. Kan inte riktigt förstå att det gått ett helt år men samtidigt har vi hunnit med så mycket. Härligt! Kul att du funderat på en fotokalender. Nästa år får du göra en du med. Stor kram och trevlig fredag!

Linda Lunda sa...

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR !!!!
Önskar....
Linda