tisdag 9 januari 2007

Vita blommor


Jag tycker att vita blommor är bland det vackraste man kan ha, både inne och ute. Ute lyser de i mörkret mycket länge efter att de andra färgerna slocknat. Jag har alltid vetat ha en rent vit rabatt, men det har aldrig blivit så eftersom det alltid smyger sig in någon bortbyting. Det är svårt att vara helt konsekvent. Nu tycker jag att man gott kan blanda in fler färger, blått t.ex. men det hade varit tjusigt med en helt vit.
Här kommer några bilder på vita blommor som jag tycker är vackra. Det är bara att njuta!

Klängros från Fredriksdals rosenträdgård

Kaktusblommande Dahlia

Snöklocka eller Klosterlilja som den också kallas.

Detta är faktiskt en Tagetes, den är tacksam, lättodlat från frö och jättefin. Jag har haft den i flera år. Den bildar riktiga små buskar med gräddvita blommor. Den heter 'Vanilla'. Kan rekommenderas.



Om du vill läsa en artikel om "Månskensträdgården" så finner du den här.

3 kommentarer:

JULIEK sa...

For noen nydelige bilder : )

Anonym sa...

Åh, vilka vackra bilder! Jag älskar också vita blommor. Tack! :-)

Lars-Åke sa...

Vad heter växten med vita blommor på det understa fotot?