torsdag 19 november 2009

Vad var det jag sa....!

Det är som att utmana ödet att berömma det härliga vädret häromdagen (se inlägg nedan). Jag hade knapp tänkt tanken förrän stormen och slagregnet drabbade oss. Huset skakade och man hoppades att inte takpannorna skulle komma nerdansande. Samtidigt ösregnade det .......ja, usch och fy!



I morse gick jag ut för att se om något hänt ..... och det hade det tyvärr. Tre rutor hade blåst sönder på Lusthuset och låg i bitar platt över min Glamis Castleros. Ja, det var bara att plocka upp skärvorna och ringa till glasmästaren som var fullt upptagen, men kommer väl och räddar upp situationen endera dagen. Suck!!





Så här kallt är det inte ännu (11 grader varmt) men jag hittade dessa fina gamla slitna skridskor på loppis och de fina vantarna köpte jag igår på Indiska och det blev en vacker vintrig bild, roligare än glasskärvor på gräsmattan.


Hela helgen är det Julstämmning på Sofiero så det får väl bli dit jag går i morgon och ser om jag kan få några mysiga bilder med mig hem.

7 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Ohh tack snälla du för att du påminde mig om Sofiero.
Blev så glad när du tittade in idag du vet man saknar vissa personer ibland.
När var hur?
Skall iväg på fm och hämta lite skärmar. Skulle vi kunna träffas där eller... oj oj nu gick jag igång så här sent på kvällen...
Vädret vill jag inte prata om eller om det säger jag blä....

Höra av så snar du kan
Annika

Annika Christensen sa...

Ok hoppas att vi ses.
Sussilull på dig
Annika

Cyrran sa...

Njut av Sofiero för mig också, jag lär inte komma dit innan sommaren!
trevlig helg!
/Cyrene

Olga sa...

Hej!

Jag tycker du har lyckats BRA med att förmedla värme och gjädje i dina bilder blåsten och det ruggiga vädret till trots!

Tråkigt med de sönderblåsta rutorna :-(


Ha det så härligt på Sofiero!!

/Olga

Marina sa...

Sofiero skulle jag vilja till men det blir nog inte tid för det i helgen.
Så trist med söndriga rutor. Man är alltis nervös när det stormar, för växthusetsskull. Kram!

Karin sa...

Usch så trist med glashuset! Hoppas glasmästaren har tid att laga snart. Mysiga bilder ändå, härligt med ljus både inne och ute. Vilka ljuvliga skridskor och fina vantar. Snart kommer nog kylan och då kan ju åtminstone de senare komma väl till pass. Mysigt med Sofiero...hoppas du fick många härliga bilder med dig hem! Ha en fin helg! Kram Karin

Karin - Mina Rum sa...

Stackars dig! Vilken otur med rutorna. Hoppas de blir fixade snart. Jag trodde själv att huset skulle lyfta när stormen var som värst. Kram