måndag 18 februari 2008

Jag kunde inte låta bli......

....att göra trappan vårfin idag när det fortfarande är underbart vårväder. Känns så skönt att ta bort de sista spåren av julen, ja nu åkte kransen på dörren också ner. Den passade inte ihop med påskliljor och penséer med sina guldglittrande kottar. Ack nej !

På julrosorna kommer nu massor av nya knoppar och blommor. Det hjälpte att de fick ett eget litet växthus som skydd. Jag kan inte se mig mätt på dessa underbara blommor. Hittade faktiskt några knoppar på den röda julrosen också.


Ha en skön kväll.

5 kommentarer:

Karin sa...

Så mycket jag missat medan jag var bortrest! Ser att våren har hittat till Skåne. Härligt! Mysigt att få dekorera trappen och att få njuta av utefika. Tänk att det redan finns penséer. Funderade just på när jag planterade första penséerna i fjol. :) Härliga bilder att njuta lite till av. Ha en fin vecka! Kramar Karin

Lusthuset sa...

karin a: Vad roligt att du är tillbaka, man saknar dig verkligen. Hoppas att du har haft en trevlig resa. Vi hörs väl i morgon på bloggen med tisdagstemat. Kramar!!

Birgittas minnen sa...

Vilka härliga vårbilder, jag blir så glad och det piggar upp. Här oss mej ligger isen tjock och snön är gråaktig. Men jag väntar och längtar. Kram och ha det så gott.

Marina sa...

Så fina våriga bilder! Jag vill så gärna plantera mera nu. Göra riktigt fint vid trappan tex. Måste hitta något ställe som har ltie mer än där jag var sist.

Kattfot sa...

Så fint det blev :) *kram*