tisdag 12 februari 2008

Tisdagstema: Okänd...

"Vad är det första du kommer att tänka på när jag säger OKÄND?" frågade jag maken idag. "Brev" sa han....yrkesskada tänkte jag som den brevbärare han är....men ju mer jag tänkte på hans svar ju mer tyckte jag om den tolkningen.
Här får ett gammalt vackert brev till min mormor symbolisera alla de brev man mottagit under årens lopp alla med okänt och hemlighetfullt innehåll. Glädje, sorg, goda nyheter man väntat på länge, besked som man fruktat allt okänt när man står med kuvertet i handen.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Först igen!
Just nu springer jag mellan tvättstugan och vår bostad. När jag loggade in här på Lusthusets sida, mellan två 60 graders maskiner, och såg dagens inlägg och tänkte på ordet okänd gick mina tankar till någon "viktigpetter" som alltid gör en notering vid mitt namn i tvättstugans bokningssystem, Jag bokar nämligen upp en tid i veckan i varje månadsvy (tydligen får vi bara boka en tid per gång, dvs om jag tvättar idag får jag tidigast boka en ny tid när jag är klar i kväll. Jag tror inte den som har kommit på det systemet har småbarn i sin familj, dock vill jag rättfärdigha mitt handlande genom att säga att;
- jag är medveten om att jag varje gång begår civil olydnad)
Nå väl, vidare om "viktigpetter"
- vederbörande skriver aldrig under utan vill uppenbarligen vara okänd!
Men i mitt sinne har denna person gått från att vara okänd till ö-känd om än inkognito! Busiga kvällshälsningar från tvättstugans bekvakare!

Lusthuset sa...

Stackars dig som förföljs av denna okända "tvättstugepolis". Jag har själv mycket lite erfarenhet av sådana tvättstugor och hade nog gjort alla fel som finns att göra. Ha en skön kväll och pussa Vera från mig. Kram!

Karin sa...

Vilken fin tolkning din make gjorde! Det är spännande med brev och såklart då särskilt både när innehållet och avsändaren är okänd. Vilken vacker bild du har komponerat. Romantiskt som det bör vara den här veckan! Ha en fortsatt fin vecka. Kramar Karin

Anonym sa...

Mycket vacker tolkning...det är så sällan man får handskrivna brev nuförtiden...synd!
Kraaaammm

Annie - Annalunda sa...

Vilken fin tolkning ... ett handskrivet brev... nuförtiden så sällsynta... Romantiskt...vackert...

Kram Annie