tisdag 27 februari 2007

Bokrean!


Årets stora begivenhet tycker jag. Att riktigt få frossa i böcker. Det unnar jag mig den dagen. Att denna snöslaskiga dag få gå in i bokhandelns varma myller, att titta, bläddra och riktigt snusa runt. Det är underbart. Böcker har alltid varit en passion för mig. Att jag sedan har haft förmånen att arbeta i bokmiljö, gör ju saken inte sämre.
Jag hittade lite av varje, mest facklitteratur men ett par diktsamlingar halkade också ner i korgen.
Efter denna bokorgie gick maken (som jag hade släpat med mig) och jag och fikade. Bättre än julafton om ni frågar mig.

4 kommentarer:

LISEN sa...

Härligt! Många fina böcker du köpt! Men du...en fråga: Var det bara maken som gick och fikade?? Var du kvar på bokrean? Jag hade nog behövt en rejäl fika efter en sådan bokorgie ;-)

Lusthuset sa...

Hi, hi.. det är jag som inte kan svenska språket ordentligt. (Syftningsfel) Vi fikade tillsammans och som du så riktigt trodde och det behövde man det verkligen. Mysigt att sitta och snacka om fynden.

Anonym sa...

Vilken lycka.

LISEN sa...

Jag ser att du ändrat i texten nu -jag blev lite snällt fnissig av tanken på att han blev helt slut av alla böcker, men att du hoppade över fika för att du inte kunde slita dig...Men nu var det inte så. Jag trodde såklart du var med och fikade... Lät hur som helst som en mysig dag :-) Ha det gott/Lisen